غلامرضا صالحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح هادی قرار بود در 51 روستا با اعتبار 87 هزار و 360 میلیون ریال اجرایی شود که به دلیل کمبود اعتبارات در 15 روستا اجرا نشد.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال با تخصیص اعتبارات لازم طرح هادی در روستاهای باقی مانده از توابع بخش های پنج گانه قم اجرایی شود.
صالحی اضافه کرد: طرح هادی شامل عملیات جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، دیوار ساحلی، پل، جداره سازی و سنگفرش می باشد که با توجه به نیاز روستاها، طرح های مختلفی در آن مناطق اجرا می شود.
وی ادامه داد: این طرح از سال 67 تاکنون در چند مرحله در 133 روستای قم با اعتبار 405 میلیارد ریال در بخش های مختلف اجرایی شده است.
وی، تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت ‌های با ارزش روستایی، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها را از اهداف اجرای طرح عنوان کرد.
وی با بیان این که برای هر روستایی با توجه به نیازهای آن یک طرح هادی در نظر گرفته می شود، افزود: افق طرح هادی 10 ساله می باشد که پس از پایان آن بازنگری انجام می شود و ممکن است در مناطقی که این قابلیت ها بیشتر وجود دارد موعد بازنگری طرح، زودتر انجام شود.
طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد؛ تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر اهداف مورد نظر در طرح هادی است.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، استان قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.