در این مطلب می خوانیم:
در چند سال اخیر آمار بالای تصادفات موتوری ،مدیران را مستاصل کرده است به طوری که مهدی فراهانی سخنگوی اورژانس قم می گوید: تصادفات موتوری، اورژانس قم را زمین گیر کرده است.
وی می افزاید: بیش از 40درصد ظرفیت بخش ویژه بیمارستان های قم نیز تحت اشغال مجروحان تصادفات موتوری است.
طبق آمار روزانه در قم 35تا درصد 40تصادف موتوری منجر به جرح و فوت در قم رخ می دهد که متوسط سن افرادی که به علت عدم توجه به نکات ایمنی در استفاده از موتورسیکلت دچار حادثه می‌شوند زیر 30 سال است.
ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم حوادث ترافیکی را در کنار بیماری‌های غیر واگیردار دو موضوع بحرانی در استان دانست و خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه‌شده استان قم در حوادث داخل شهری با توجه به جمعیت و استفاده از موتورسیکلت به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل در شرایط بحرانی قرار دارد.
وی بحران حوادث ترافیکی مهم‌ترین مسئله استان قم می داند و می‌افزاید: مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی در استان قم نیازمند آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی لازم برای کاهش آن بوده و باید این موضوع با نگاه کارشناسان بررسی و حل شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با ابراز تأسف از آمار حوادث ترافیکی و مرگ ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی گفت: باید برای حل این بحران کارگروه تخصصی در استان تشکیل شود.
سعید کاویانی مدیرمعاونت اجتماعی وقوع از جرم دادگستری قم با بیان اینکه هر تصادف موتوری 2میلیارد تومان برای دولت هزینه برمی دارد ازآمار بالای تصادفات انتقاد می کند و برلزوم برنامه ریزی و کالبد شکافی این موضوع تاکید می کند.
حال بماند که این تصادفات چه بلاها و مصیبت هایی را برای خانواده ها به بار می آورد وچه معضلات اجتماعی در پی خواهد داشت.
به گفته مسئولان نیروی انتظامی قم نزدیک به 320 تا 340 هزار موتور در قم پلاک شده‌اند، آنچه که از ظواهر امر پیداست راکبان موتور سیکلت با دو انگیزه از این وسیله نقلیه استفاده می کنند دسته اول افرادی که وسیله کار آنهاست و از روی ناچاری به این وسیله پناه آورده اند که به طور حتم از طریق جریمه نقدی می توان آنها را بر لزوم آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی ورعایت اصول ایمنی ملزم کرد، اما دسته دوم جوانان و نوجوانی هستند که به علت نداشتن امکان تفریحی ورزشی لازم برای تخلیه انرژی به این موتورسیکلت پناه می آورند که آن هم به دلیل نبود پیست موتورسواری تبدیل به یک معضل شده است.
آری تصادفات موتوری در قم تبدیل به بحران شده است مسئولین برنامه و راهکار شما چیست؟
تدبیر و دور اندیشی لازمه مدیریت است، به نظر می رسد مدیران محترم دلواپس این شهر بنیشنند وعملکرد خود را مورد بررسی قرار دهند، چرا که نبود آموزش های لازم قوانین ترافیکی در دوران مدارس و نبود یک پیست موتور سواری، تصادفات موتوری برای مدیران این شهر تبدیل به یک بحران شده است.
منبع: هفته نامه آفتاب قم
8138/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.