به گزارش ایرنا، علی لاریجانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم افزود: باید با ایجاد رغبت و انگیزه لازم و از مسیرهای مختلف، پروژه های نیمه تمام و آماده بهره برداری را به بخش خصوصی واگذار کنیم، زیرا این کار درشرایط فعلی به صلاح کشور است.
وی با بیان اینکه پول و اعتبارات بسیار اندک است، راه نجات کشور و دستیابی به توسعه و آبادانی را واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی دانست و گفت: درشرایطی که حجم نقدینگی در کشور بیش از سه برابر شده، باید این نقدینگی به سمت تکمیل و بهره برداری از پروژه ها و طرح های عمرانی سوق داده شود.
لاریجانی با بیان اینکه مدیران دستگاه ها نباید طرح ها و پروژه ها را با تصور اینکه برای تکمیل آنها از دولت بودجه دریافت می کنند، معطل نگه دارند، افزود: دشمنان بر روی مسأله فروش نفت و نقل و انتقالات بانکی خیمه زده اند و می خواهند محدودیت هایی ایجاد کنند.
وی در ادامه افزود: اگر در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان، تئوری و استراتژی درستی داشته باشیم، می توانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، زیرا بسیاری از مشکلات کشوربه مسائل درونی مرتبط بوده که می توانیم با هماهنگی و همدلی این مشکلات را برطرف کنیم.

** امروز زمان بازسازی درونی اقتصاد ملی است
لاریجانی با اشاره به برخی مشکلات درونی اقتصاد کشور، تأثیر افزایش نقدینگی بر جهش قیمت ارز را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز زمان بازسازی درونی اقتصاد ملی است و ما باید برای جذب سرمایه گذاران و حضور مردم در بخش های اقتصادی امکان و انگیزه مناسب را فراهم کنیم، زیرا اینگونه به توسعه و رونق اقتصادی دست پیدا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه استان قم در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی می تواند به الگویی برای دیگر استان ها تبدیل شود، تصریح کرد: می توان با روش ها و سازوکارهای مختلف، امتیازاتی را برای بخش خصوصی قائل شویم تا واگذاری پروژه ها به مردم سهل تر و شیرین تر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تخصیص پساب به شهرداری قم برای آبیاری فضای سبز تأکید کرد و گفت: در شرایط کم آبی کشور، استفاده از آب چاه ها و سد کوچری برای آبیاری فضای سبز و بهره برداری صنعتی باید ممنوع شود و شهرداری و بخش خصوصی باید آب را به قیمت منطقی خریداری و استفاده کند.
سد کوچری در هشت کیلومتری جنوب غرب شهرستان گلپایگان شهریورماه 1395با هدف تامین آب شرب درازمدت شهرهای دلیجان، ساوه ، قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور، سلفچگان وشهرک پردیسان قم به طور رسمی به بهره برداری رسید.
برای تنظیم آب انتقال یافته از حوضه دز، در پایین دست سد گلپایگان، سد کوچری با ارتفاع 73 متر از کف و 96.5 متر از پی، با حجم بدنه 5.2 میلیون مترمکعب و با حجم مخزن 207 میلیون مترمکعب ساخته شد.آب ذخیره شده در سد کوچری توسط خط لوله ای به طول 108 کیلومتر به تصفیه خانه «دودهک» و از آنجا توسط خط لوله ای به طول 72 کیلومتر به شهر قم می رسد.

** مشکلات مردم و اصناف را پیش از ایجاد نارضایتی برطرف کنیم
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید همه تلاش خود را برای برطرف کردن به موقع مشکلات و نیازهای مردم و اصناف به کار بگیرند، خاطرنشان کرد: باید پیش از آنکه مشکلات باعث ایجاد ناراحتی و نارضایتی شود، آنها را با گفت و گو و تعامل حل کنیم.
لاریجانی تصریح کرد: اعتراضات صنفی در همه جای دنیا وجود دارد، اما دشمنان می خواهند این اعتراضات در کشورمان را به گونه دیگری نشان دهند، از این رو باید با برگزاری جلسات منظم و مستمر، مشکلات و درخواست های مردم و اصناف گوناگون احصاء و برطرف شود.
وی درپایان با اشاره به ساختار دولتی اقتصاد در کشور، ضوابط سخت و پیچیده سرمایه گذاری
را مورد توجه قرار داد و گفت: مقررات و ضوابط سرمایه گذاری در بخش ها و حوزه های مختلف باید بسیار کاهش یافته و سهل تر شود و این کار یک حرکت انقلابی محسوب می شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.
8146/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.