علی صالح آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، از پرداخت 61 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ 11 درصد در بین تولید کنندگان و وارد کنندگان مواد اولیه در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده امسال افزود بر 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود مناسب پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: این بانک برای حمایت از صادرکنندگان تسهیلات سرمایه گردش با بهره 11 درصد در اختیار صادر کنندگان قرار می دهد.
صالح آبادی، با اشاره به اینکه توسعه صادرات در زمان کنونی از اهمیت بیشتری برخوردار است، اظهار داشت: یکی از راهکار های توسعه صادرات نرخ ارز واقعی است تا صادر کنندگان بتوانند در بازار های جهانی رقابت کنند، زیرا تنها راه نجات کشور توسعه صادرات است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران توضیح داد: تولید کنندگان باید به سمت تولید محصولات صادرات محور بروند در غیر این صورت رقابت آنها در بازار میسر نخواهد شد.
وی افزود: برای اینکه اتکا به نفت کاهش یابد لازم است سقف صادرات غیرنفتی بیشتر شود تا از این محل ارز مورد نیاز کشور تامین شود.
وی افزود: این بانک با رویکرد حمایت از بخش صادرات ایجاد شده و با اتکا به منابع صندوق توسعه ملی از صادرکنندگان حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران به منظور بررسی مشکلات مالی برخی از فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.