به گزارش ایرنا، سیدمحمود نوابی بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین، افزود: در صورتی که بتوانیم از لابی گری ارز و ورود آن به کشور جلوگیری کنیم بدون شک آن را می توان به نحو موثرتری تحت کنترل درآوریم.
وی ادامه داد: تاکنون 6 میلیارد و 500 میلیون دلار ثبت سفارش با نرخ ارز 42 هزار ریالی صورت گرفته که این مساله می تواند نقش موثری را در ساماندهی بازار ارز به همراه داشته باشد.
نوابی با اشاره به اینکه بانک ها و دستگاه های ذیربط باید همراهی لازم را در بخش ساماندهی نرخ ارز به عمل آورند، اظهار داشت: در غیر این صورت شاهد حرکت خاصی در بخش های مختلف نخواهیم بود.

** اجازه ورود ارز از خارج به صورت رسمی داده شود
استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: برای کنترل بازار ارز می توان اجازه ورود آن را به شکل رسمی صادر کرد زیرا با این کار ساماندهی بازار شتاب بیشتری به خود می گیرد.
عبدالمحمد زاهدی ادامه داد: متاسفانه وضع برخی مقررات دست و پاگیر بوده تا جایی که نه تنها در رفع مشکلات تاثیری به همراه نداشته بلکه بر شدت آنها نیز می افزاید.
وی در ادامه، بیشتر صادرات استان قزوین را در حوزه کشاورزی مربوط به کشمش دانست و گفت: متاسفانه با نوسانات نرخ ارز، تولید کنندگان انگیزه ای برای صادرات محصولات خود ندارند.
زاهدی در پایان با بیان اینکه قزوین از نگاه بیرون یک استان توسعه یافته به نظر می رسد اما دارای نقاط محروم و کمتر توسعه یافته نیز هست، ادامه داد: ساکنان برخی نقاط استان از آنتن تلفن همراه، گاز و سایر خدمات محروم بوده که در صدد رفع محرومیت های موجود منطقه هستیم.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.