به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم افزود: برای تسریع و تسهیل در کارها و فرآیند جذب سرمایه گذاری باید اختیارات بیشتری به استان ها واگذار شود.
وی خاطرنشان کرد: لازمه پیشرفت و توسعه در استان قم، رفع موانع و پیچیدگی های قانونی و ضوابط دست و پاگیر برای جذب سرمایه گذاران و حمایت از کار و تولید در استان است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

** شناسایی 20 طرح عمرانی برای واگذاری به بخش خصوصی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز در این جلسه گزارشی از اعتبارات عمرانی و هزینه ای استان ارائه کرد و گفت: اعتبارات عمرانی استان قم در سال 96 حدود 289 میلیارد تومان و در سال 97 حدود 249 میلیارد تومان مصوب شده که 14 درصد کاهش داشته است.
سید حسن رضوی، اعتبارات هزینه ای استان قم در سال 97 را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: در سال جاری 90 میلیارد تومان به عنوان حقوق و مزایا و 64 میلیارد تومان نیز به عنوان سایر به استان ابلاغ شده است که نسبت به اعتبارات مصوب سال گذشته 20 درصد رشد نشان می دهد، اما رشد اعتبارات مصوب بدون الزامات سال 97 نسبت به عملکرد سال گذشته 10.6 درصد است.
وی با بیان این که با وجود تمدید دو ماهه سال مالی 97 دستگاه های اجرایی تا پایان تیرماه عمده اعتبارات خود را جذب کرده اند، از اختصاص اعتبارات به طرح های عمرانی با وجود همه محدودیت ها خبر داد و گفت: در تبصره 19 قانون بودجه 97 طرح های در حال بهره برداری نیز قابل واگذاری به بخش خصوصی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با بیان این که در سال جاری علاوه بر مشارکت بخش خصوصی، طرح های عمرانی با سازوکار مشخص قابل فروش نیز می باشد، گفت: 20 درصد از اعتبارات استان می تواند به عنوان اهرم واگذاری طرح ها به بخش خصوصی در قالب کمک های فنی و اعتباری اختصاص یابد.
وی در پایان با بیان این که تا کنون 20 طرح عمرانی در استان قم برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است، تصریح کرد: از میان حدود 500 طرح عمرانی در بخش ها و حوزه های مختلف، امیدواریم با پیگیری دستگاه های اجرایی، طرح های بیشتری شناسایی و معرفی شود.

** الحاق رسمی جمکران به محدوده شهری باید به تصویب برسد
معاون عمرانی استانداری قم نیز در این جلسه با بیان این که 11 سال پیش در طرح جامع شهر قم، بلوار پیامبر اعظم(ص) و روستای جمکران به محدوده شهری اضافه شد، خاطرنشان کرد: این الحاق به لحاظ حقوقی اشکال داشته و فرآیند رسمی را طی نکرده است.
محسن بهشتی افزود: برای تکمیل مدارک و مستندات حقوقی و الحاق رسمی جمکران به محدوده شهری، شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم باید آن را به تصویب برساند تا بعد از 11 سال این الحاق از سوی شورای عالی شهرسازی صورت قانونی و رسمی داشته باشد.

** قم 8 میلیون مترمکعب پساب دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم نیز در این جلسه با بیان این که بر اساس قانون در استان های با بحران کم آبی باید حداکثر 40 درصد از پساب تصفیه شده با مجوز وزارت نیرو به مصرف برسد، اظهار داشت: 60 درصد از پساب تصفیه شده نیز به عنوان تغذیه مصنوعی منابع آب زیرزمینی به کار گرفته شود.
احمد حاجی حسینی مسگر با اشاره به این که در استان قم حدود 8 میلیون مترمکعب پساب وجود دارد که به بخش های منابع طبیعی، گردشگری، صنعت و شهرداری اختصاص یافته است، گفت: متاسفانه هیچ کدام از این بخش ها از پساب تصفیه شده به خوبی استفاده نمی کنند، زیرا قیمت تمام شده یک مترمکعب پساب تصفیه شده 1100تومان است که هیچ کدام خریداری نمی کنند.
جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم، با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.