به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر دوشنبه در جلسه ستاد سرمایه گذاری قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: سرمایه گذاری به عنوان موضوع حال کشور است، چراکه تنها راهی است که می تواند اقتصاد کشور را نجات دهد و راه دیگری وجود ندارد.
وی با بیان این که کوچک یا بزرگ بودن سرمایه گذاری مهم نیست، افزود: باید این سازوکار و فرایند را به خوبی درک و برای کوتاه شدن و تسهیل نمودن آن فکری کنیم.
استاندار قم با اذعان به این که در کوتاه کردن مراحل پذیرش سرمایه گذاران باید کمترین زمان ممکن مدنظر قرار بگیرد، تصریح کرد: این که مدت زمان جذب سرمایه گذار به 2 ماه کاهش پیدا کرده جای تشکر دارد، ولی باید با تجدید نظر در قوانین و مقررات این مدت از این هم کمتر شود.

** مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قم نیز در این جلسه از صدور 56 پروانه بهره برداری به ارزش هزار و 260 میلیارد ریال برای سرمایه گذاران استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در همین مدت 316 مورد مجوز سرمایه گذاری به ارزش 12هزار و 320 میلیارد ریال صادر شده است‌.
عادل علیپور افزود: ارزش مجوز سرمایه گذاری های صادر شده در سال گذشته 28 هزار میلیارد ریال بوده و اگر این فرایند پیش برود، حداقل 2 برابر سال 96 سرمایه گذاری داخلی خواهیم داشت.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های خارجی اضافه کرد: امسال تاکنون 10میلیون و 800 هزار یورو سرمایه گذاری خارجی ثبت شده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 600 میلیون یورو افزایش پیدا کند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.