حجت الاسلام والمسلمین رحمت الله عابدی عصر دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین وظایف معصومان از پیامبر اسلام (ص) تا ائمه اطهار(ع)، بحث عبودیت است و امام صادق (ع) هم در این زمینه بیشترین تلاش وفعالیت را داشته وبسیاری از شاگردان ایشان که از بزرگان دین، محققان و محدثان بزرگ بودند نیز در این راستا حرکت می کردند.
وی ادامه داد:حضرت دربرابر آزار وشکنجه های منصور،هرگز دست ازرسالت الهی خود برنداشته و از هر فرصتی برای ترویج مبانی دینی استفاده می نمود.
نماینده ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور خاطرنشان کرد: معصومان نماد عبودیت الهی هستند و در راس آنها حضرت امام صادق (ع) به عنوان شیخ الائمه است که با ترویج فقه، علوم وحیانی و دستورات الهی، مکتب جعفری را رونق بسیار بخشیدند.
عابدی گفت: فرق دینی و مذهبی به هر نحو ممکن خود را به امام صادق (ع) برای بهره گیری می رساندند، این خود زمینه های خوبی برای پرورش شاگردان مبرز در رشته های مختلف را فراهم کرد.
وی ادامه داد: تربیت حدود چهار هزار شاگرد یک تحول علمی بسیار بزرگ در دوران حضرت بود، در کتاب 'در پیشگاه صادق' آمده که حضرت در علم فیزیک و شیمی نظریاتی داشته که امروز دانشمندان نیز به آن رسیده اند.
امام جعفر صادق(ع) در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه و در خانه امام محمد باقر(ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود.کنیه آن حضرت ابو عبدالله و لقبش صادق است.
آن حضرت از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن 31 سالگی به امامت رسید و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی(ص) شد.
همه جریان ها و حرکت های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه های باطل و منحرف تربیت کرد.
دوران امامت 34 ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در 65 سالگی بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال 148 هجری به شهادت رسید.
7401/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.