کریم قانعی عصر پنجشنبه درحاشیه جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درقم در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به روند شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته، هماهنگی اولیه بین دستگاه های مسئول برای مهار این بیماری به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: در این راستا یک دستورالعمل اجرایی توسط وزیر کشور به همه استانداری ها و دستگاه های ذیربط ابلاغ شده و بنده به عنوان هماهنگ کننده اجرای این دستور در خدمت استانها هستم.
وی ادامه داد: سال گذشته 12 استان کشور درگیر بیماری آنفلوانزای پرندگان بودند و امسال به طور مرتب هماهنگی های ویژه ای بین مسئولان این استان ها برای اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.
به گفته قانعی، سال گذشته حدود 25 تا 26 میلیون قطعه انواع پرنده در 12 استان کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا تلف و یا معدوم شدند.
وی ابراز امیدواری کرد: با وحدت رویه ای که بین اعضای ستاد ملی مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به وجود آمده است، بتوانیم تا چند سال آینده این بیماری را به طور کامل مهار نماییم.
وی با بیان این که ویروس آنفلوانزا در نیمه دوم سال گسترش بیشتری دارد، گفت: این ویروس با توجه به شرایط آب و هوایی تغییر می کند و نمی توان در فصل گرما از اقدامات پیشگیرانه جلوگیری نمود و درحال حاضر نیز در سه استان کشور به صورت موردی در روستاها شناسایی شده است.
مسئول ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی افزود: کارشناسان به صورت مرتب کانون های ویروس را ارزیابی و پایش می کند.
دومین جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری با حضور مسئولان ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد؛ در این جلسه بر قرنطینه واحدهای درگیر آنفلوانزا و همچنین عقیم سازی کود مرغی تاکید شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.