شهرام نریمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه یک میلیون قطعه از یک میلیون و 800 هزار قطعه معدوم شده در مرغداری های استان به منظور کنترل ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان (معادل 55 درصد) بیمه بود، خاطرنشان کرد: جوجه یک روزه هنگام تهیه توسط واحدهای مرغداری از طریق شرکت مرغ مادر بیمه می شود.
وی همچنین با اعلام اینکه 215 هزار هکتار از کشت زراعی استان در سال زراعی جاری بیمه شده است، گفت: 15 بهمن آخرین مهلت بیمه محصولات باغی است.
نریمانی با اشاره به اینکه سال گذشته 120 هزار هکتار از اراضی زراعی استان بیمه شده بود، گفت: افزایشی در حدود 90 درصدی را در استقبال کشاورزان زراعت کار استان در زمینه استفاده از خدمات بیمه ای شاهد هستیم.
وی در عین حال با اشاره به اینکه تا زمان حاضر 5 هزار هکتار از اراضی باغی استان بیمه شده است، خاطرنشان کرد: محصولات باغی بیشترین آسیب را از مخاطرات طبیعی همچون سرمازدگی و تگرگ می بینند و ضرورت بیمه این محصولات بیشتر احساس می شود.
وی با بیان اینکه حق بیمه باغات به صورت تهاتری از محل غرامت سال گذشته محاسبه می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته 35 هزار هکتار از باغات استان بیمه بود.
نریمانی با اشاره به اینکه غرامت بیمه ناشی از خسارت مخاطرات طبیعی به بخش زراعی و باغی استان آذربایجان شرقی در سال گذشته یک هزار و 350 میلیارد ریال است، گفت: بزودی پرداخت غرامت شروع می شود.
وسعت اراضی زراعی استان آذربایجان شرقی یک میلیون و 101 هزار و 467 هکتار و مساحت باغات و قلمستان ها 95 هزار و 822 هکتار است.
این استان دارای 669 واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار است و ماهیانه 2 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه ریزی در این واحدها اتفاق می افتد.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.