به گزارش ایرنا،محمود سیجانی روز پنجشنبه درهمایش صنعت ومعدن قم باحضور فیاضی مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت درامور بین الملل افزود: ممنوعیت ورود بسیاری از کالاهای غیر ضروری به کشور، موقعیت دیگری است که صنعتگران داخلی می توانند با سرمایه گذاری در تولید آن، ظرفیت های خالی خود را تکمیل کنند.
وی ادامه داد: درقم برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان استان، جلسه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت مستمر برگزار و در آن پیرامون راهکارهای اجرایی رفع موانع، تصمیم گیری می شود.
سیجانی گفت: همچنین ستاد ویژه ای در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر مسائل مرتبط با حوزه تولید و تنظیم بازار را در شرایط کنونی رصد و برای تامین کالاها و ارزاق مورد نیاز مردم، تصمیمات لازم را صادر می کند.
وی بیان کرد: 51 درصد سرمایه گذاری استان در سال جاری با رقم یکهزار و 100 میلیارد تومان و 40 درصد اشتغال آن به میزان پنج هزار تن بر اساس اسناد بالادستی در حوزه صنعت انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین سهم صادرات کالاهای ساخت استان به بازارهای جهانی 252 میلیون دلار در سال تعیین شده است.
سیجانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در تحقق این هدف موفق بوده ایم و در این مدت 130 میلیارد تومان سرمایه گذاری با ایجاد اشتغال جدید برای یکهزار و 100 تن در استان انجام شده است، همچنین صادرات کالاهای تولید شده در قم تنها بر اساس آمار گمرکات استان، رقم 52 میلیون دلار است که این مبلغ با احتساب صادرات کالاهای تولیدی قم از سایر گمرکات کشور افزایش می یابد.
در این همایش از 22 صنعتگر استان قم در بخش های مختلف تجلیل به عمل آمد.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.