به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور عصر دوشنبه درجلسه شورای اداری قم، با اشاره به تلاش آمریکا برای تحریم نفتی ایران، افزود: جمهوی اسلامی دراین جنگ نفس گیر و چالشی تلاش خود را با تمام قدرت برای مقابله با آن انجام می دهد.
وی اضافه کرد: رئیس جمهوری نیز درهمایش مدیران اجرایی کشور شاید نتوانستند تصریح جامع و کاملی به دلیل ملاحظاتی داشته باشند، ولی زمینه سازی نمودند و هشدارهای لازم را به بخش های اجرایی کشور دادند.
وی با اشاره به تلاش استکبار برای جلوگیری از ورود ارز به کشور، گفت: آنها تلاش دارند تا ذخایر ارزی را دچار مشکل کند؛ از سویی نیز برای کنترل نرخ ارز و سکه دست و دلبازی غیر متعارف کردیم و این حجم سکه و دلار فروختیم.
وی با تاکید برلزوم اعمال مدیریت جدی برذخایر و منابع ارز و طلا و نقدینگی سرگردان، ادامه داد: برخی رانندگان کامیون ها و خودروها دستگیر شده اند که برای خروج طلا از کشور، آن را در کف و یا سپر خودروها جاسازی نموده اند.
وی با اشاره به این که امروز تلاش برای خروج طلا و ارز کشور به جد پیگیری می شود، گفت: حجم بالایی نقدینگی در کشور وجود دارد که اگر وارد بازار ارز، سکه و مسکن شود امکان کنترل آن توسط دولت نیست.
ذوالنور تاکید کرد: شورای عالی از اعضای سه قوه با هدایت و تاکید رهبر معظم انقلاب تشکیل شد تا به صورت هفتگی به شکل قرارگاه فرماندهی عملیات به مسائل مختلف ورود کند و همچنین کمیسیون های موثری از مجلس بتوانند در مباحث اقتصادی نقش آفرین باشند و به دولت کمک نمایند تا از این حالت گذار عبور کنیم.
وی با اشاره به این که نمایندگان مجلس نسبت به استیضاح رئیس جمهوری سه بار اقدام نمودند، گفت: نمایندگان در مجموع به این نتیجه رسیدند که استیضاح ها حتی در سطح وزیران هم دراین شرایط به مصحلت نیست چه رسد به رئیس جمهوری.
وی تصریح کرد: هرگونه درگیری داخلی باعث تزلزل بیشتر، دلسردی مردم و فشار می شود و رشته ای هم که هست ضعیف تر خواهد شد؛درمجلس نیزتلاش داریم تاهمدلی بیشتری بین قوا برقرار باشد.
ذوالنور با اشاره به اغتشاشات هدفمند در تهران و خرمشهر که طی روزهای گذشته شکل گرفته اظهار داشت: در بازار قم نیز اطلاعیه های متعدد تکثیر و توزیع کردند که بازاریان را وارد عرصه نمایند، ولی آنان هوشیار هستند و با تلاش دستگاه های ذیربط توطئه خنثی شد.
وی گفت: در چند روز گذشته مراجعه های مردمی به دلیل فشارهای اقتصادی بیشتر از سال های گذشته شده است و حل این معضل نیازمند همدلی است.
ذوالنور یادآور شد: انقلاب اسلامی قبلا نیز از این فشارها تجربه کرده است و این مساله موجی است که باید تلاش کنیم تا راحت تر عبور نماییم.
وی با تاکید بر لزوم همدردی با مردم، بیان کرد: نباید اشرافی گری در دستگاه ها ورود کند و اسراف توسط دستگاه ها و مسئولان نمکی به زخم مردم است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: استان ها نیاز بیشتری به وحدت و انسجام و همدلی دارند و قم در این زمینه نمونه است، آرامترین، همدل ترین و منسجم ترین استان، قم است و شرایط مطلوب و امیدوارکننده در آن برقرار است که باید تقویت شود.
سومین جلسه شورای اداری قم در تالار معصومیه فرمانداری با حضور مسئولان استان برگزار شد؛ در این جلسه از هفت سازمانی که در زمینه ارتقاء بهره وری و مدیریت مصرف انرژی تلاش نموده بودند، با اهداء لوحی قدردانی شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.