به گزارش ایرنا، در این آیین که آیات امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و همچنین امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی مرحوم حسینی را معلم اخلاق و مرد تقوی و فضیلت و از فرزانگان زمانه توصیف کرد.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اظهار داشت: آن عالم مجاهد تحصیل کرده حوزه بزرگ علمیه تهران و قم و در محضر شخصیت های بزرگی مانند علامه طباطبایی(ره) شاگردی کرده بود.
وی افزود: آن معلم اخلاق علاوه بر فقه و اصول و معارف دیگر در زمینه فلسفه و تفسیر قرآن نیز کارهای زیادی را انجام داده و در این مکتب آنچه را که باید بیاموزد آموخته است‌.
امام جمعه موقت قم با اشاره به تحصیل و مطالعه های عمیق نماینده فقید تهران در مجلس شورای اسلامی در حوزه اجتماعی و روانشناسی گفت: ایشان وقتی به تهران رفت احساس کرد می تواند به عنوان یک معلم بدرخشد و در رشد و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان نقش آفرین باشد، از این رو مدت ها مدیریت مدرسه علوی را عهده دار شد و چهره های تاثیرگذاری را نیز تربیت کرد.
حسینی بوشهری با اشاره به تالیف های ارزشمند حجت الاسلام حسینی، افزود: پنج جلد کتاب درخصوص پیامبر اسلام(ص) و همچنین آثاری در رابطه با اخلاق خانواده و مسائل تربیتی، از این شخصیت بزرگ به یادگار مانده است.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به جنبه علمی حجت الاسلام حسینی گفت: در دهه 70 مردم آن مرحوم را به عنوان اخلاق در خانواده می شناختند و آن بیان نرم، جذاب و لطیف، همه خانواده ها را مجذوب خود کرده بود، به نحوی که بیانات درس اخلاق این معلم بزرگ نه تنها در داخل، بلکه در خارج از کشور نیز مورد توجه قرار داشت.
حسینی بوشهری با اشاره به بعد سیاسی و مبارزاتی آن فقید سعید افزود: آن مرحوم در قیام 15خرداد سال 42 جزو کسانی بود که همراهی با حضرت امام خمینی(ره) را اعلام، و پس از ورود امام راحل به کشور در 12 بهمن 57 نیز جزو کسانی بود که از امام برای اقامت در مدرسه علوی دعوت کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی موسوی سال 1318 در تهران متولد شد، وی پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه‌های علمیه تهران و قم شد و با گذراندن دروس خارج فقه و اصول از مراجع قم و تهران کسب اجتهاد کرد.
وی در دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران انتخاب شد و مدتی نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران بود.
حجت الاسلام حسینی هفته گذشته در 79 سالگی دارفانی را وداع گفت و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.