به گزارش یکشنبه شب ایرنا از روابط عمومی راهداری قم، محمدرضا زیدآبادی درگفت وگویی اظهار داشت: در قالب اجرای دو طرح عمرانی ،با اعتبار 21 میلیارد ریال ، بخشی از محورهای روستایی در دهستانهای قمرود و قنوات قم انجام شد.
وی گفت: طرح نخست که به طول 6 کیلومتر بوده و محورهای روستایی دهستان قنوات به محور جنت آباد و سپس ، ایستگاه راه آهن محمدیه متصل می سازد که دراین زمینه هفت میلیارد ریال هزینه شد.
زید آبادی افزود: طرح دوم نیز به طول 14 کیلومتر از محورهای روستایی دهستان قمرود نیز بهسازی و روکش آسفالت گردید.
وی محورهای بهسازی شده دراین طرح را معبرجاده ای شش روستا دانست و عنوان کرد: جهت اجرای طرح بهسازی و روکش اسفالت محورهای یاد شده بالغ بر 14 میلیارد ریال هزینه شده است .
زیدآبادی ،بازه زمانی اجرای این دو پروژه را کمتر ازسه ماه دانست و گفت: عملیات اجرایی پروژه های فوق الذکر ازفروردین ماه سالجاری آغاز و پایان خردادماه به بهره برداری رسید.
وی درخصوص عوامل تسریع در اضمحلال آسفالت رویه راههای روستایی گفت: گاهی
نزدیکی زمین های زراعی با سطح راه موجب نفوذ آب در لایه های آسفالتی و اضمحلال زودرس آنها می شود.
وی درخصوص بهسازی دیگر محورهای روستایی بخش مرکزی نیز اعلام داشت: باتوجه به خستگی و اضمحلال آسفالت دیگر محورهای بخش مرکزی ، ضرورت اجرای طرحهای بهسازی آنها در اولویت برنامه های عمرانی این اداره کل قراردارد که درصورت تامین اعتبار لازم انجام می شود.
وی گفت: درصورتی که اعتبار مورد نیاز تخصیص داده شود، سالانه 150 کیلومتر از محورهای روستایی قم آسفالت می شود تا سطح کیفیت محورها حفظ شود.
بخش مرکزی ، یکی از بخش‌های پنجگانه قم است. دو دهستان قمرود و قنوات و 122 روستا دراین بخش قرار دارد.
بر اساس سرشماری سال 1395، جمعیت بخش مرکزی قم حدود 40 هزار نفر می باشد.
طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
در قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد؛ این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.