به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری قم ، سید مهدی صادقی در دیدار مدیران سابق و جدید میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: سالانه این استان پذیرای 20 میلیون گردشگر داخلی می باشد که دراین راستا باید بیش از پیش به بحث مسائل اقامتی توجه شود.
وی ادامه داد: سهم اقتصاد قم از گردشگری و خدمات بیش از 50 درصد است و همین مسئله موجب توجه به گردشگری مذهبی به عنوان یکی از اولویت های مهم اقتصادی در استان شده است.
صادقی ادامه داد: به جهت ایجاد اشتغال نیز با سرمایه گذاری اندک در بخش گردشگری می توان افراد بیشتری را جذب بازار کار نمود.
وی همچنین بحث فرودگاه قم را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه برای رفع مشکلات فرودگاه برای جذب سرمایه گذار بوده ایم افزود: بهره برداری از این پروژه مهم می تواند به توسعه گردشگری مذهبی در قم منتهی شود.
تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.
ساخت این فرودگاه درحال حاضر متوقف است.
صادقی در پایان ضمن قدردانی ازخدمات عیسی رضایی برای حمید یزدانی مدیر کل جدید میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آرزوی توفیق کرد.
مراکز اقامتی قم دارای بیش از 13هزار تخت ثابت است که حدود 10هزار تخت آن از سال 92 و ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ایجاد شده و طبق برنامه باید تا سال 1400 به 30هزار تخت افزایش پیدا کند.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.