به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی عصر شنبه در ادامه تفسیر سوره مبارکه احزاب در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که همه افراد حتی بدحجاب ها نیز متدین هستند.
وی افزود: بخش عمده ای از بدحجاب ها شب 21 ماه رمضان در مشهد و قم در مراسم احیا شرکت می کنند و اهل نماز و روزه هستند، اما گاهی فرهنگ خانواده ها، تقلید از غرب، تجمل و مدگرایی باعث غفلت آنها شده اما هیچ بدحجابی موجب بی دینی نمی باشد.
استاد حوزه علمیه قم با یادآوری اینکه قرآن به منظور حفظ آرامش زنان و اینکه مورد تعرض واقع نشوند و دیگران از آنها بهره نبرند و برای خانواده خود باقی بمانند، به آنها دستور داده که به خودشان جلباب یا لباس های بلند بپوشانند، گفت: چادر و خیلی از لباس های امروزی مانند مانتوهای کوتاه، چسبان و بدن نما، روسری ها نه تنها جلباب نیست بلکه محرک نیز است.
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تهمت و بهتان و همچنین ریختن آبرو و اذیت و آزار دیگران را از گناهان بزرگ و منشاء سوظن و بدگمانی در جامعه دانست و افزود: پخش و انتشار تهمت علیه دیگران نیز گناهی به مراتب بزرگتر محسوب می شود.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی با تاکید بر بزرگ تر بودن گناه تهمت زدن به شخصیت هایی مانند عالمان دینی و مراجع افزود: امروز فضای مجازی بستر اتهام زنی به اشخاص مختلف را فراهم کرده و هر کس می تواند حرفی را راجع به یک شخص تایپ کند و در اینترنت قرار دهد، و همگان نیر بدون اینکه تکذیبیه آن را بخوانند فقط به آن حرف خلاف واقع توجه می کنند.
رفیعی با بیان اینکه تهمت زدن به انسان بی گناه از کوه سنگین تر است، گفت: طبق روایتی از رسول گرامی اسلامی چهار چیز از جمله لهو و لعب، سخن بیهوده گفتن، ظلم کردن و تهمت زدن نشانه فسق و یک انسان فاسق است.
وی همچنین با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) خطاب به فرزند گرامیش امام سجاد (ع) افزود: بدترین نوع ظلم ها اذیت کردن یک آدم ضعیف است که توانایی دفاع از خود را ندارد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.