به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسن زمانی روز چهارشنبه در «آیین دومین سالگرد محاصره بیت رهبر سیاسی معنوی بحرین» در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم اظهار داشت: حاکمیت شریعت و قانون الهی و اجرای قانون اساسی مصوب بحرین نیز از جمله خواسته های مردم این کشور است.
وی با تاکید بر رعایت حقوق مسلم و اولیه شیعیان و مجاهدان قهرمان بحرینی افزود: حقوق شهروندی زندانیان سیاسی از سوی حاکمیت این کشور به شدت نقض می شود.
وی با اشاره به حصر خانگی شیخ عیسی قاسم، افزود: این عالم فرزانه و فقیه وارسته در حال حاضر از نظر جسمانی در شرایط سختی به سر می برد و حکومت مستبد بحرین حتی اجازه درمان بیماری را به او نمی دهد و از نخستین حقی که یک زندانی مطابق قوانین همه ملت ها و دولت ها باید از آن برخوردار باشد، نیز محروم است.
وی با اشاره به اقدام رژیم آل خلیفه در صدور حکم سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم و ده ها تن از شخصیت های ارجمند و اصیل بحرینی افزود: آل خلیفه در حالی رهبر شیعیان بحرین را فردی غیر بحرینی می داند که او متولد روستای الدراز منامع بحرین است و ریشه و سابقه خاندانی او به 400 سال پیش باز می گردد.
زمانی گفت: تاریخچه آل خلیفه را که مشاهده می کنیم، آنها گروهی از مهاجران منطقه نجد عربستان و پسر عموهای آل سعود هستند که در ابتدا ده ها سال در قطر زندگی کردند.
وی با بیان این که پس از درگیری با حکومت قطر به کویت منتقل شدند، افزود: ده ها سال نیز با حاکمیت کویت درگیر شدند و به بحرین بازگشتند.
وی اضافه کرد: این خاندان پس از ورود به بحرین با بحرینی ها نیز درگیر و دوباره اخراج شدند و به قطر رفتند و مدت ها در این کشور زندگی کردند و در پایان به بحرین برگشتند و مدعی حمایت از این کشور شدند.
زمانی گفت: اگر قرار به لغو تابعیت است، باید از آل خلیفه صورت بگیرد، اما با این حال این خاندان غیر بحرینی نسبت بحرینی خود را همچنان حفظ کردند.
مسئول امور اجتماعی حوزه های علمیه در پاسخ به این سوال که چرا آل سعود و عربستان سعودی باید مدافعان اصلی حاکمیت بحرین باشند، افرود: باید نخستین علت این حمایت را در ریشه تاریخی خاندان آل خلیفه جستجو کرد.
زمانی، دومین علت حمایت سعودی ها از دیکتاتور بحرین را در راستای آرمان های عقیدتی وهابی گری و ضد شیعه و مذاهب اهل سنت دانست و افزود: سومین عامل نیز در آرمان های بین المللی و سیاست های شیطان بزرگ قابل جستجوست.
وی وابستگی خانوادگی حاکم بحرین به آل سعود را چهارمین عامل پشتیبانی عربستان از بحرین ذکر کرد و گفت: حمد بن عیسی آل خلیفه داماد ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان است.
«احمد قاسم درازی بحرانی» معروف به «شیخ عیسی قاسم»؛ عالم برجسته شیعه، رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب این کشور است.
شیخ عیسی قاسم از ماه می 2016 در حصر خانگی قرار دارد. نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه دوم خرداد 96 و در اولین سالگرد به حصر کشیدن شیخ عیسی قاسم با حمله به طرفداران این روحانی در محل سکونتش در منطقه الدراز، پنج تن را شهید، بیش از 200 تن را زخمی و 286 تن دیگر را نیز دستگیر کردند.
بحرین از 14 فوریه 2011 صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است و مردم این کشور خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.