به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز پنجشنبه در نشست شورای معادن استان قزوین افزود: بسیاری از طرح ها مانند کمربندی اقبالیه و قزوین که توسط شهرداری ها انجام می شود در اصل باید توسط دولت انجام شود.
وی اضافه کرد: به دلیل کمبود اعتبار اجرای این گونه پروژه ها توسط شهرداری ها انجام می شود که به همین دلیل تصمیم گرفته شد در مقابل با اعطای مجوز برداشت از معادن شن و ماسه رودخانه ای، عمومی و انفال به شهرداری ها کمک شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اختیارات شورای معادن استان،افزود: از اواسط سال گذشته اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای معادن استان واگذار شد که در خصوص پرداخت حقوق دولتی توسط معادن،مسائل زیست محیطی معادن و برداشت های بی رویه تصمیم گیری می کند.
فرخزاد ادامه داد: باید حق بهره برداری از معادن رودخانه ای تنها به نهادهای دولتی و شهرداری ها به منظور اجرای طرح های دولتی واگذار شود و بهره برداری از معادن کوهی نیز در دستور کار قرار گیرد.
مدیر کل دفتر فنی استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: قانون جدید در خصوص منع و کاهش بهره برداری از منابع رودخانه ای از سوی دبیر شورای معادن کشور ابلاغ شده است و شهرداری های استان از قبل تقاضاهایی برای برداشت از این منابع داشته اند.
پیمان پیرمرادی افزود:باید به درخواست های شهرداری های کوچک نیز در این زمینه رسیدگی کرد تا نیاز آنها در زمینه تامین منابع برای پروژه های دولتی و عمومی برآورده شود.
استان قزوین 268 معدن دارد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.