به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به این که ساخت شبکه فاضلاب در منطقه پردیسان منافع عمومی و اجتماعی را به دنبال دارد گفت: مشکل جذب فاضلاب توسط چاه ها، در مجتمع های مسکونی وجود دارد که باید این طرح با قوت بیشتری اجرایی شود تا مشکل مردم کم برخوردار این منطقه حل شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
عبدالله جلالی افزود: نباید با بیان این که ساخت شبکه فاضلاب باعث افزایش هزینه در قبوض آب مردم این منطقه می شود بار روانی ایجاد کرد، بلکه باید به دنبال راهکارهای دائمی با احداث شبکه فاضلاب و حل مشکلات بهداشتی مردم باشیم.
وی ادامه داد: دستگاه های مربوطه باید در این زمینه همکاری کنند تا شاهد ساخت شبکه فاضلاب باشیم.
جلالی همچنین از اقدام های خوب شهرداری قم در برگزاری آیین های نیمه شعبان تقدیر کرد و گفت: شاهد فعالیت خوب و نقش پررنگ این نهاد در حوزه های مختلف حمل و نقل، پارکینگ ها و موکب ها در استقبال از زائران بودیم.

** مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به این که شرکت آب و فاضلاب قم درخواست مشارکت های مردمی در احداث تصفیه خانه در منطقه پردیسان قم را دارد، گفت: برآورد هزینه 126 میلیارد تومانی برای احداث این تصفیه خانه صورت گرفته است که یک سوم آن از مشارکت های مردم و بقیه از منابع استانی و ملی تامین خواهد شد.

** روح الله امراللهی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به این که از سرمایه های رها شده برای احداث تصفیه خانه فاضلاب استفاده شود گفت: سرمایه های زیادی از جمله زمین های دولتی در این منطقه بدون استفاده مانده که باید از ظرفیت دستگاه ها و این سرمایه ها بهره برد.
وی ادامه داد: احداث تصفیه خانه و نگهداری آن هزینه بر است که باید برای آن برنامه ریزی شود تا هزینه ها توسط مردم پرداخت نشود.

** رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز با اشاره به این که ایجاد خطوط اصلی و تصفیه خانه ها از سوی منابع دولتی صورت می گیرد گفت: این امر به علت هزینه های بالا نیازمند مشارکت های مردمی است و دو سوم نیز توسط بخش دولتی و منابع استانی صورت می گیرد.
سید حسن رضوی ادامه داد: در شرایط فعلی، 30 تا 40 هزار واحد در پردیسان با مشکل فاضلاب مواجه هستند و نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب در این عرصه هستیم.
وی با اشاره به این که پکیج تصفیه خانه محلی در پردیسان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: این پکیج برای 500 خانوار با اعتبار 10 میلیارد ریالی در حال ساخت است.
وی افزود: برای حل مشکل فاضلاب نیازمند تصفیه خانه در پردیسان با ظرفیت بالاهستیم.
رضوی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که اعتبارات عمرانی قم سالیانه 500 میلیارد تومان است گفت: در این چند سال با اعتبارهای دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به 600 میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: در سال جدید چند طرح عمرانی از جمله بلوار مرجعیت، پل مهر و ماه و طرح ورزشی در بلوار پیامبر اعظم (ص) به بهره برداری می رسد که امیدواریم پیشرفت و آبادانی را برای استان قم به ارمغان بیاورد.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح های عمرانی نیازمند همکاری شورای اسلامی شهر قم با شهرداری و دستگاه های مربوطه هستیم.

** همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این که بودجه ای برای مناسب سازی ورودی های شهر در نظر گرفته شود گفت: تعدادی از ورودی های قم مناسب با جایگاه این شهر مذهبی نیست.
حسن مالکی نژاد گفت: باید جایگاه و منزلت شهر قم حفظ شود، چراکه این شهر با سایر شهرهای دیگر تفاوت دارد و باید به صورت ویژه و با طراحی مناسب میزبان زائران باشد.
وی در ادامه با اشاره به این که برای جمکران باید یک بودجه ملی و استانی در نظر گرفته شود تصریح کرد: اجتماع عظیمی در نیمه شعبان وارد استان قم می شود که باید بودجه آن برای خدمات رسانی مناسب تامین شود.
وی افزود: نیازمند همکاری دستگاه ها مختلف و جذب مشارکت های مردمی در خدمات رسانی برنامه های نیمه شعبان هستیم.

** معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت خودجوش مردم در خدمات رسانی به زائران در نیمه شعبان گفت: 150 ایستگاه صلواتی امسال در خیابان های منتهی به این مسجد برپا شد.
احمد حاجی زاده افزود: چهار هزار خادم در ایستگاه ها و موکب ها فعالیت کردند و 750 هزار پرس غذا در این ایستگاه ها توزیع شد.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت پارکینگ مسجد مقدس جمکران گفت: امسال 200 هکتار پارکینک در اختیار زائران قرار گرفت.
وی گفت: نیروهای بسیجی نیز در پارکینگ ها مستقر و مسئولیت هدایت زائران را بر عهده گرفته بودند.
حاجی زاده از حضور 20 هزار زائر غیر ایرانی در مسجد جمکران خبر داد و گفت: نیمه شعبان جشن جهانی بین المللی است که هر ساله شاهد حضور بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی هستیم.
مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) میزبان خیل عظیمی از مشتاقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت است.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.