به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز دوشنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی، در قم افزود: مساله آب از چالش های پیش روی کشور به ویژه برای استان قم که در اقلیم خشک قرار گرفته، می باشد.
وی با اشاره به این که نگاهمان به آب باید ملی باشد، اضافه کرد: نباید روستایی برای آب شرب، کشاورزی و دامداری بهترین آب را داشته باشد و در مقابل چند روستای دیگر حتی برای شرب هم آب نداشته باشند.
امیرآبادی بیان کرد: دولت نیز برای عبور از این مساله برنامه هایی دارد که اگر همدلی و همراهی باشد این مشکل را نیز پشت سر خواهیم گذاشت؛ مشکل آب و ریزگرد سخت تر از هشت سال جنگی که همه دنیا مقابل ما ایستادند، نیست.
وی در ادامه با بیان این که شورا از نمادهای مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: شوراها بخش عمده ای از وظایف حاکیمت و دولت را به عهده می گیرند و مردم نیز مطالباتی از شورا دارند که متاسافنه اختیارات شوراها در آن حد نیست.
وی اضافه کرد: قانون گذار نیز هر زمانی که در اختیارات شورا ورود کرده است، اختیارات را کم کرده نه زیاد و در این راستا در مجلس پیگیر این مساله هستیم.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین به بررسی طرح مدیریت جامع شهری و روستایی اشاره و بیان کرد: در روستاها مدیریت مشخصی وجود ندارد و باید تکلیف روستاها را مشخص کنیم.
امیرآبادی افزود: طرح مدیریت جامع شهری و روستایی اختیاراتی به شوراها و دهیاری ها می دهد و مدیریت آب، برق، گاز، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش به مدیریت شهری و روستایی واگذار می شود.
وی اضافه کرد: محل منابع این طرح نیز پیش بینی شده است و در طول سه سال بسیاری از کارها واگذار می شود.
وی در ادامه گفت: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برای نمایندگان مجلس مشکل ساز شده است و شاهد بودیم که نمایندگان در چه فشاری قرار گرفته بودند که یکی را تایید یا رد صلاحیت کنند.
امیرآبادی افزود: با این مساله که نمایندگان مجلس ناظر بر شوراها باشند مخالفم و تلاش می کنیم هیات عالی دیگری شکل بگیرد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد.
وی همچنین گفت: ارزش افزوده حق شهرداری ها و دهیاری هاست که استفاده کرده و شهرها و روستاها را آباد کنند و در بودجه 97 تلاش داریم این پول به خزانه نرود و بخشی از مشکلات بخش ها و روستاها حل شود.
نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.
همایش روز ملی شوراهای اسلامی با حضور اعضای شوراهای شهر و روستا و مسئولان استان قم در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.