به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همچنین قرارگاه قائم در مسجد مقدس جمکران برپا می شود و 10 پایگاه انتظامی، ترافیکی و عملیاتی در نشانگاه هایی که از قبل مشخص شده است، فعال خواهد شد.
وی از مراسم نیمه شعبان به عنوان کنگره عظیم جهانی یاد کرد و گفت: نگاه پلیس برای تامین امنیت و آسایش شرکت کنندگان در این مراسم نیز در همین تراز پیش بینی و به گونه ای برنامه ریزی شده تا هموطنان بتوانند با امنیت کامل و آسایش مطلوب در این مراسم شرکت کنند.
وی با بیان این که بعد از تامین امنیت و آسایش هموطنان، اولویت دیگر پلیس، دسترسی آسان زائران به مسجد مقدس جمکران است گفت: برای این منظور، طی 2 هفته گذشته جلسات مختلفی با دستگاه های خدماتی، امدادی و غیره برگزار شده و جلساتی با مسئولان مسجد مقدس جمکران نیز به صورت میدانی ترتیب یافته تا بتوانیم در اهداف خود موفق باشیم.
مجتبایی اضافه کرد: برای این که زائران بتوانند در فضایی امن و آرام در آیین های نیمه شعبان شرکت کنند ضمن استفاده از نظرات مردم و مسئولان از تجارب سال های گذشته نیز استفاده خواهد شد.
وی تصریح کرد: در سال جاری برای دسترسی آسانتر زائران به مسجد مقدس جمکران، تمهیداتی از سوی پلیس راهور و سایر دستگاه های قم اندیشیده شده است تا مردم در مسیری کوتاهتر و سریعتر بتوانند خود را به این مکان مقدس و شرکت در آیین های مختلف برسانند.
وی با اشاره به این که ظرفیت پارکینگ های مسجد مقدس جمکران نیز در سال جاری افزایش یافته است افزود: برای هر پارکینگ، کارتی با رنگ مشخص تهیه شده است تا مردم هنگام بازگشت به پارکینگ ها با مشکل و سردرگمی مواجه نشوند.
مساحت پارکینگ های مسجد مقدس جمکران در سال گذشته 140 هکتار بود که امسال 60 هکتار دیگر شامل پنج هکتار به پارکینگ ظهور، 10 هکتار به پارکینگ انسجام و 45 هکتار به پارکینگ دارالفقاهه اضافه شده است و امکان پارک 80 هزار دستگاه خودرو در این پارکینگ ها وجود دارد.
مجتبایی با بیان این که برای تامین امنیت مراسم نیمه شعبان از سایر نیروهای نظامی و امنیتی نیز استفاده خواهیم کرد گفت: 2 فروند بالگرد، تمام عملیات های انتظامی و ترافیکی پلیس را پوشش می دهد.
وی با اشاره به این که طبق ارزیابی ها و نظرسنجی ها، هرسال امنیت و آسایش مردم در مراسم نیمه شعبان در مسجد جمکران بهبود پیدا کرده است ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های منسجم و تلاش همه دست اندرکاران شاهد افزایش رضایتمندی مردم در این مراسم باشیم.
درایام نیمه شعبان سالروز میلاد خجسته امام زمان (عج)،قم شاهد حضور میلیونی زائران از سراسر کشور می باشد.
1175 / 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.