به گزارش ایرنا، محمد مهدی تندگویان عصر چهارشنبه در نشست صمیمی با دبیران سازمان های مردم نهاد قم اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد باید به سمت کارآفرینی و اشتغال بروند.
وی افزود: در حال حاضر مشکل جوانان، وضعیت اشتغال در جامعه است که به تبع آن آسیب های اجتماعی به وجود می آید.
وی تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر نهادهای مربوطه در حال امضای تفاهمنامه های همکاری است تا در زمینه کارآفرینی، فعالیت های مناسب صورت بگیرد، ضمن این که باید پایش بر روی مدل های مشاغل بر اساس نیاز استان ها انجام شود.
وی همچنین بر واگذاری اماکن ورزشی به جوانان تاکید کرد و گفت: مدیران ورزش و جوانان در استان ها، مدیریت اماکن و سالن های ورزشی را به جوانان در سازمان های مردم نهاد واگذار کنند.
تندگویان گفت: واگذاری مسئولیت های مدیریتی به جوانان باید از سوی مدیران ورزش و جوانان در استان ها صورت بگیرد تا سایر دستگاه ها نیز به قشر جوان اعتماد کنند.
وی با بیان این که سازمان های مردم نهاد نباید به اعتبارهای دولتی تکیه کنند، گفت: تشکل ها باید با تکیه بر توان خودجوش مردمی فعالیت کنند تا مردم به این سازمان ها گرایش پیدا کنند.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد باید دغدغه های جامعه را شناسایی کنند و با برنامه های مختلف خدمات مناسبی به مردم ارائه دهند.
تندگویان با تاکید بر این که طرح های علمی و پژوهشی سازمان های مردم نهاد باید کارشناسی باشد گفت: اعتبارهایی برای اجرای طرح ها در نظر گرفته شده است که در صورت تایید طرح ها در استان ها تخصیص پیدا می کند.
وی گفت: دستورالعمل دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید به اداره کل ورزش و جوانان در استان ها ابلاغ شده است تا متقاضیان از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری بتوانند از تسهیلات بهره مند شوند.

**محمد رضا شاه مردی یکی از دبیران سازمان های مردم نهاد قم نیز در این جلسه با اشاره به این که ظرفیت هنر قم باید جدی گرفته شود گفت: هنرمندان شاخصی در استان قم وجود دارند که می توان از ظرفیت آنها با تولید برنامه های هنری در کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.
وی ادامه داد: زبان هنر ابزار مناسبی برای اجرای برنامه های مختلف در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی گفت: فرهنگسرای جوان تنها موجودی فرهنگی استان قم است که جوانان از نقاط مختلف قم وارد این مکان می شود که نیازمند ساختار قوی و بودجه قابل تامل برای برنامه های مختلف است.

** معصومه سادات بهرامی یکی از اعضای سازمان های مردم نهاد کارآفرین نیز گفت: فرهنگ کار آفرینی در جامعه ایجاد شود تا شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی » تحقق پیدا کند.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد نیازمند حمایت هستند تا بتوانند اشتغال برای سایر افراد جامعه ایجاد کنند.

** حمیدرضا منتظری از دیگر اعضای سازمان های مردم نهاد گفت: دغدغه های جوانان در حوزه اشتغال، نداشتن سابقه کاری است به گونه ای که برای ورود به هر عرصه کاری از مراجعه کنندگان سابقه کار می خواهند.
وی افزود: جوانانی که نخبه هستند و با یک دوره آموزشی کوتاه مدت موفق به کسب مهارت می شوند نباید تنها به سابقه کار برای این جوانان اکتفا کرد.

**امیرحسین باقرپور از دیگر اعضای سازمان های مردم نهاد گفت: استان قم بیشترین حجم مهاجر ایرانی و غیرایرانی دارد که براساس نیاز این استان باید برنامه های فرهنگی و اجتماعی ارائه شود.
وی ادامه داد: در حاشیه شهر قم نیازمند اجرای برنامه های مختلف در کاهش آسیب های اجتماعی هستیم که نیازمند همکاری وزارت ورزش و جوانان می باشیم.
وی با بیان این که سازمان های مردم نهاد قم نیازمند نگاه ملی به این استان هستند گفت: باید دیدگاه های سلیقه ای کنار گذاشته شود و در اختصاص بودجه ها و تسهیلات در قم بازنگری صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: باید برنامه های فرهنگی و اجتماعی ویژه ای که توسط سازمان های مردم نهاد برای استان قم در نظر گرفته می شود اجرایی شود ضمن این که در حوزه اقتصاد و فرهنگ باید برنامه های مناسبی ارائه شود.
دراین نشست مباحث مختلف از جمله توجه به طرح های علی و پژوهشی در حوزه علوم اجتماعی، پرهیز از نگاه های سلیقه ای در اجرای برنامه های جوانان، اختصاص مکانی برای فروش تولیدهای مشاغل خانگی، کاربردی سازی طرح های اقتصادی و نوآوری و حمایت مادی و معنوی از طرح ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.