به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم در این جلسه گفت: نامه ای از سوی وزیر کشور پیرامون ارزیابی مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک ها بر مبنای روند پرداخت تسهیلات رونق تولید ارسال شده که در همین رابطه لازم است پرونده های این تسهیلات به طور کامل تعیین تکلیف شود.
مهرداد غضنفری بیان کرد: باید مشخص شود هر کدام از پرونده های مطرح شده در این موضوع چه وضعیتی دارد و در کدام مرحله است تا در کوتاه ترین زمان نسبت به پرداخت و یا رفع مشکل آن اقدام شود.
وی ادامه داد: اگر تاخیر در پرداخت تسهیلات به دلیل کوتاهی متقاضی باشد، باید این مساله برای وی روشن گردد و در صورت رفع نشدن مشکل، پرونده از دستور کار خارج شود.
غضنفری گفت: نتیجه یک سال فعالیت استان قم در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید به ارائه آمارهای بیشتر و صحیح بستگی دارد، بنابراین لازم است همه مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک ها دست به دست هم دهند و رتبه قم را در این زمینه ارتقا بخشند.
وی همچنین با اشاره به لزوم نظارت کامل بر واحدهایی که تسهیلات رونق تولید را دریافت کرده اند، افزود: آمار اشتغال و فعالیت این واحدها باید افزایش یابد و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست دولت برای کنترل نرخ ارز و حمایت از صادرکنندگان، مسئولان بخش های اقتصادی استان باید نهایت همکاری را با تولیدکنندگان بومی داشته باشند تا نوسانات بازار باعث کاهش فعالیت های آنان نشود.

** رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه گفت: تاکنون 117 واحد در بخش صنعت به مبلغ 2 هزار و 98 میلیارد ریال و 358 واحد در بخش کشاورزی به مبلغ 360 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.
محمود سیجانی ادامه داد: رتبه استان قم در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت دوازدهم، در بخش کشاورزی پانزدهم و در مجموع چهاردهم کشور است.
فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید در قم پیرو دستورالعمل اردیبهشت ماه سال گذشته وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و حفظ دستاوردهای بخش صنعت آغاز شد.

** اجرای برنامه خاموشی در صورت عدم صرفه جویی
همچنین در این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: امسال توان تولید برق در نیروگاه های برق آبی کشور از 10 هزار به پنج هزار مگاوات کاهش پیدا کرده است که این کمبود وضعیت برق، استان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
مهدی آهنین پنجه افزود: سال گذشته میزان مصرف برق استان در زمان اوج مصرف 750 مگاوات بود که این میزان بر اساس پیش بینی ها در سال جاری با افزایش میزان مشترکین به 803 مگاوات خواهد رسید و این درحالی است که حد مجاز تعیین شده برای قم در سال 97 از سال 96 نیز کمتر است و نباید از 730 مگاوات تجاوز کند.
وی ادامه داد: در این شرایط یا باید با مدیریت مصرف و صرفه جویی، میزان استفاده از برق را در استان کاهش دهیم و یا این که شاهد اجرای برنامه های خاموشی در ساعاتی از شبانه روز باشیم.
وی بیان کرد: بخش صنعت و کشاورزی باید با استفاده از سیاست های تشویقی، بهره برداران خود را به کاهش استفاده از برق در ساعات اوج مصرف هدایت کنند.
آهنین پنجه گفت: باید همه در کاهش استفاده از نیروی برق دست به دست هم دهیم تا تابستان امسال را با کمترین خاموشی سپری کنیم و در غیر صورت باید خاموشی را بپذیریم.
وی همچنین با اشاره به تقویت پست برق شهرک های صنعتی قم، ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی استان باید در فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای برق رسانی به این مناطق با شرکت توزیع نیروی برق همکاری لازم را داشته باشد تا شاهد کاهش خاموشی ها در مناطق صنعتی باشیم.
وی افزود: برق شهرک صنعتی شکوهیه نیز از نیمه اردیبهشت ماه جاری با ورود پست های جدید، تقویت می شود و واحدهای صنعتی استان می توانند از خدمات برق به شکل بهتری استفاده کنند.
شهرک صنعتی شکوهیه قم در 12 کیلومتری محور قدیم قم - تهران در زمینی به مساحت یک هزار و 51 هکتار واقع شده است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
در این جلسه، با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و مدیران بخش های اقتصادی قم در خصوص رفع موانع تولید و مسائل پیش روی هشت واحد تولیدی فعال در استان، تصمیم گیری شد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.