به گزارش ایرنا، محمود سیجانی عصر سه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان قم در سال جاری، افزود: برای ایجاد این تعداد شغل، هفت هزار و 600 میلیارد ریال سرمایه در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اواخر سال گذشته به واحدهایی که نیازمند تامین نقدینگی بودند با تدبیر و مدیریت، 6 هزار و 300 میلیارد ریال در بخش صنعت و کشاورزی توسط بانک های عامل پرداخت شد.
وی بیان کرد: برای تحقق شعار امسال تولید و عرضه باید ساماندهی شود که نیازمند همراهی و کمک سایر دستگاه هاست؛ در تولید باید نظر مصرف کننده و فروشنده را در کیفیت و قیمت کالا جلب کرد.
وی اضافه کرد: برای تحقق این 2 مولفه در واحدهای تولیدی استان، باید واحدهای موجود که با ظرفیت پایین کار می کنند، نسبت به افزایش ظرفیت خالی اقدام نمایند.
وی ادامه داد: واحدهایی که ماشین آلات فرسوده و قدیمی دارند، باید تجهیزات آن ها بازسازی و نوسازی شود که در این راستا امسال به 130 واحد صنعتی تسهیلاتی پرداخت می شود تا به افزایش کیفیت، رقابت پذیری و کاهش قیمت کالا کمک کند.
وی افزود: واحدهایی نیز که محصولاتشان بالقوه یا بالفعل صادراتی است، کمک های لازم صورت می گیرد تا در این زمینه فعال باشند.
سیجانی گفت: از صنایع دانش بنیان، فناوری محور، بی ضرر برای محیط زیست و کم مصرف حمایت می شود.
وی افزود: امسال در نظر داریم واحدهای صنعتی راکد را با کمک صاحبان، راه اندازی نماییم و یا با تغییر خط تولید و در اختیار قرار دادن واحد صنعتی به افراد دیگر، واحدها را احیا نماییم.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
وی گفت: باید در راستای حمایت از کالای ایرانی، برای فروشندگان و فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای که با حجم بیشتری کالای داخلی عرضه می کنند، مشوق هایی تعیین کنیم.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
در نخستین جلسه شورای اداری در سال جدید که با حضور مسئولان استانی در سالن جلسات معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، تعدادی از مدیران دستگاه های اداری گزارشی از برنامه های سال جدید دستگاه های خود ارائه نمودند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.