به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی روز پنجشنبه در همایش بین المللی پژوهش های قرآنی، در قم اظهار داشت: ابعاد مختلف قرآن در کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان شده است که باید این مباحث به جوانان در سراسر جهان آموزش داده شود.
وی افزود: یکی از مهمترین اساس قرآن کریم موضوع توحید و ایستادگی در مقابل شرک و طاغوت است، از این رو نه باید ظلم کرد و نه زیر بار ظلم رفت.
وی با بیان این که امام راحل ساختار قدرت جهانی را در هم شکست گفت: ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی ابعاد مختلف قرآن را مطرح کرد و در مقابل وابستگی به غرب ایستاد و این گونه مردم به حمایت از امام راحل پرداخته و به پیروزی دست یافتند.
وی ادامه داد: 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و هر سال با قدرت به پیشرفت در عرصه های سیاسی و اقتصادی دست یافته ایم که این امر باعث عصبانیت دشمنان اسلام شده است.
وی تاکید کرد: دشمنان، اسلام را تک بعدی و از جنبه عبادی به جهانیان معرفی کرده بودند و دین را عامل عقب افتادگی کشورهای مسلمان بیان و پیشرفت را تنها در وابستگی به غرب و فرهنگ غربی قلمداد می کردند.
محمدی خاطرنشان کرد: امام خمینی از حوزه های علیمه قم قیام و اسلام واقعی را به دنیا عرضه کرد و نشان داد که دین از سیاست جدا نیست.
وی با تاکید بر این که برخی از کشورها به شرک سیاسی مبتلا هستند گفت: این کشورها به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخته و به مردم در منطقه ظالمانه حمله می کنند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: غده سرطانی دشمنان سال هاست که به مردم مظلوم قدس ظلم می کند و خون جوانان، کودکان و زنان بی گناه را می ریزد و این بزرگترین مصیبت جهان اسلام است.
وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران الگوی آزادی خواهان جهان شده است، گفت: دفاع از مردم مظلوم جهان اسلام تکلیف شرعی است و باید در این زمینه به گفتمان سازی اسلامی از زبان قرآن کریم در جهان بپردازیم.

** 130 مقاله خارجی به یازدهمین همایش قرآنی در قم رسید
دبیر علمی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی نیز گفت: 130 مقاله از 15 کشور جهان به دبیرخانه این همایش در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم رسید.
رضا امانی اظهار داشت: مقاله های برگزیده خارجی در موضوع های استکبار ستیزی در قرآن کریم و سیره نبوی در مجله علمی و ترویجی این همایش به چاپ رسید.
وی افزود: بیشترین مقاله های رسیده از کشورهای عراق، هندوستان، روسیه، تونس و لبنان بوده است.
وی با اشاره به این که نخستین دوره همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در سال 1386 برگزار شد گفت: هر ساله این همایش با موضوع های مختلف از جمله اتحاد ملی و انسجام اسلامی، قران و نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، قرآن و بصیرت، شناخت فتنه از منظر قرآن کریم، بیداری اسلامی، تکامل جامعه بشری، قرآن کریم و سبک زندگی اسلامی، تمدن اسلامی؛ فرهنگ وحیانی و فرهنگ انقلاب ترتیب یافت.
وی ادامه داد: فراخوان ارسال مقاله های یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با موضوع «قرآن کریم و استکبار ستیزی» در مهرماه سال گذشته اعلام شد که حدود یک هزار و 115 اثر به دبیرخانه این همایش در قم رسید.
یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی از 28 فروردین ماه سال جاری به مدت سه روز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد و امروز اختتامیه این همایش با تقدیر از برترین پژوهشگران و رونمایی از پنج عنوان کتاب ترتیب یافت.
گفتمان سازی عمومی مفاهیم قرآنی در سطح جامعه و جهان اسلام، شناسایی نخبگان قرآنی، دشمن ستیزی، ترویج آموزه های اسلام و معارف قرآنی در جهت دهی به فعالیت های بشری، تشویق و ترغیب جامعه جهانی در عرصه تحقیق و تدبر در مسائل مختلف قرآنی و عملیاتی سازی مباحث قرآنی در جامعه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تربیت و ترویج فرهنگ قرآنی از جمله اهداف مهم این همایش بود.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.