آیت الله محسن اراکی روز پنجشنبه در سلسله نشست رویش فرهنگ با موضوع 'استعمار در کالبد مرجعیت' در مشهد افزود: دشمنان در داخل و خارج برای بدلسازی مرجعیت و همچنین ایجاد روشنفکر بدل تلاش می کنند.
وی ادامه داد: اینکه فردی به نام مرجع شیعی اصرار بر تفرقه بین مسلمانان دارد و در شبکه های مختلف ماهواره ای خود علنی یا به صورت زیرنویس به اعتقادات اهل سنت توهین می کند و کتاب علیه همسر پیامبر(ص) می نویسد چه معنا دارد. اینها داعشی شیعه هستند و پایه کار آنها بر جنگ درونی و فراغت از جنگ بیرونی با صهیونیسم است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: این افراد به فرموده امام صادق(ع) از دایره جهان تشیع خارج هستند. کسی که پایگاه مردمی و مقلد ندارد این همه پول برای شبکه های ماهواره ای و مراکز بسیاری که در سراسر جهان تاسیس کرده از کجا می آورد؟ بطور غیرمستقیم از طرف سرویسهای جاسوسی دشمن به حساب آنها کمک مالی می شود.
وی افزود: دشمن در مقابل جریانهای انقلابی اصیل، گروههایی مانند القاعده و طالبان را بوجود آورده تا جریانهای اصیل را سرکوب کنند و نگذارند تفکر انقلابی گسترش یابد.
آیت الله اراکی ادامه داد: دشمن با جنگ تحمیلی نتوانست کاری از پیش ببرد لذا به جنگ نرم رو آورد و در عرصه اعتقادات با تحریف، تشکیک، نفوذ و بدلسازی به دنبال دستیابی به اهداف و نقشه های خود است.
وی گفت: کسانی که هنوز ترجمه یک آیه و واژگان قرآنی را نمی فهمند در خصوص آیات قرآن نظر می دهند. یا درمورد جدایی دین از سیاست صحبت می کنند و این سخنان به معنی خالی کردن زیر پای دین است که به نفی دین می انجامد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: قطع رابطه جامعه دینی با مرجعیت ناب دینی از دیگر برنامه های دشمن است. آنها تشکیک و ایجاد شبهه در همه چیز از جمله در خدا، قدرت و علم خدا، قرآن، امامت و مسائل مربوط به مرجعیت، خمس و منابع مالی مرجعیت شیعه را دنبال می کنند. به همه زبانها هجوم آوردند که خمس اصل ندارد در حالی که خمس را رسول اکرم(ص) از غیر غنایم جنگی می گرفته و در منابع غیرشیعی هم هست.
وی ادامه داد: در خصوص نفوذ، مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر آن دارند. نفوذ تنها نفوذ در نهادهای سیاسی و فرهنگی نیست. خطرناکترین نفوذی که دشمن برای آن نقشه ریزی، طراحی و ارتباطات ایجاد کرد نفوذ در حوزه های علمیه و نهاد مرجعیت است که از طریق بیوت مراجع، فرزندان و بستگان آنها دنبال می شود.
آیت الله اراکی گفت: نفوذ در بیوت مراجع را با عنوان تاجر، استاد دانشگاه و عناوین دیگر اجرا می کنند و کارمندان رژیم شاه هم به کارمند جاسوسی دشمن تبدیل شده اند. قدرتمندترین محور جهان اسلام محور مرجعیت شیعی است. جهان شیعه در جهان اسلام قدرتمندترین مجموعه حاضر در صحنه های سیاسی اجتماعی است و محور کارآمد امروز مرجعیت شیعه می باشد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.