محمد مصباحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به این که هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر قم از 28 اسفندماه 96 آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، افزود: از این تعداد 116 هزار و 455 تن به پایگاه های ثابت و یک هزار و 557 تن به پایگاه های سیار هلال احمر مراجعه کردند.
وی افزود: 22 پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی، ورودی و خروجی های استان قم، سطح شهر و بخش های تابعه از جمله شهرهای کهک، دستجرد و جعفریه با حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم فعال است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمرقم ادامه داد: 37 هزار و921 نسخه نقشه،21 هزار و 374 نسخه بروشور فرهنگی و21هزار و 206 نسخه سایر محصولات فرهنگی و آموزشی در بین مراجعه کنندگان توزیع شده است.
وی از فعالیت ایستگاه های سلامت هلال احمر قم خبر داد و گفت: در این ایستگاه ها خدماتی از جمله سنجش فشارخون، خدمات مشاوره ای و پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و ایدز ارائه می شود که از ابتدای طرح نوروزی تا کنون 898 تن مراجعه کرده اند.
وی اضافه کرد: همچنین در کنار ارائه خدمات به مسافران نوروزی، فضای دوستدار کودک نیز پذیرای کودکان است، از این رو 374 تن از امکانات این بخش استفاده کرده اند.
مصباحی گفت: خیمه های نماز با حضور امام جماعت در راستای ترویج فرهنگ احیای نماز و اقامه نماز اول وقت، برای سهولت دسترسی مسافران در کنار پایگاه های ثابت و سیار برپا شده است.
وی ابراز داشت: همچنین با توجه به نیاز مسافران به مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سوالات و احکام نماز، سفر و حد ترخص ایستگاه‌ های پاسخ به مسائل شرعی نیز از صبح تا عصر در پایگاه‌ های طرح ملی ایمنی و سلامت دایر است.
وی از اجرای طرح امضاء میثاق نامه (کمپین نه به تصادفات جاده ای) خبر داد و گفت: سازمان هلال احمر به منظور فرهنگ سازی و دعوت از مردم به رانندگی بدون تخلف در ایام نوروز با ‏راه اندازی کمپین نه به تصادفات و مشارکت شخصیت های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنرمندان تلاش می کند ‏تا مسافران نوروزی را به رانندگی بدون تخلف و ایمن دعوت کند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمرقم گفت: در این طرح مردم با امضای میثاق نامه کمپین، متعهد می شوند که نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند و در طرح نوروزی 808 تن در قم به این کمپین پیوستند.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.