حجت الاسلام امیرعطاءالله جباری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین کتاب هایی که به امانت داده شده در حوزه ادبی از جمله شعر، رمان و داستان بود که مورد استقبال اعضای کتابخانه های عمومی قرار گرفت.
وی افزود: در حال حاضر 23 کتابخانه عمومی و 16 کتابخانه مشارکتی در استان قم فعال است که 20 هزار تن عضو فعال کتابخانه های عمومی استان هستند.
وی با بیان این که 500 هزار عنوان کتاب در مخازن کتابخانه های عمومی قم وجود دارد گفت: یک صد عنوان نشریه در موضوع های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده، اقتصادی و سایر موارد نیز موجود است.
جباری ادامه داد: 100 کتابدار نیز در بخش کتابخانه های عمومی استان قم فعال هستند که علاقه مندان و مراجعه کنندگان را راهنمایی می کنند، همچنین در کتابخانه های عمومی برنامه های مختلفی از جمله نقد کتاب، نشست کتابخوان، کانون ادبی، شعرخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات، کارگاه نقاشی، خلاصه نویسی کتاب ها و سایر موارد اجرا می شود.
وی با بیان این که بخش کودک در همه کتابخانه های عمومی استان قم فعال است گفت: بیش از سه هزار تن از کودکان در این بخش ها عضو هستند و کتاب به امانت می برند ضمن این که در محیط کتابخانه نیز فضای نقاشی، قصه خوانی و مسابقه برگزار می شود.
جباری خاطر نشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید از سنین پایین مورد توجه قرار گیرد تا سطح کتابخوانی در جامعه ارتقا یابد.
وی همچنین از تکمیل کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در قم خبر داد و گفت: این کتابخانه با 2 هزار و 400 مترمربع زیربنا در این منطقه که فاقد کتابخانه عمومی بود با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی در حال احداث است که تا کنون 30 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
وی افزود: تکمیل و تجهیز این کتابخانه تابستان سال 97 صورت می گیرد، همچنین بر اساس نیاز استان قم، کتابخانه عمومی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خیابان امام خمینی(ره) با مساحت سه هزار متر مربع از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 89 به قم تامین هزینه شده است که امیدواریم سال 97 به بهره برداری برسد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم تاکید کرد: قم بر اساس آمار جمعیتی استان و سرانه مطالعه نیازمند ساخت پنج کتابخانه استاندارد در مناطق مختلف به ویژه پردیسان با همکاری دستگاه های فرهنگی و خیران است، پردیسان در حال حاضر کتابخانه عمومی ندارد.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی از برپایی ایستگاه مطالعه در میدان آستانه قم از اول تا 15 فرودین ماه 97 نیز خبر داد و گفت: در این ایستگاه کتاب های مختلف برای مطالعه زائران در نظر گرفته شده است تا بتوانیم از این طریق فرهنگ کتابخوانی را در جامعه ارتقا بخشیم.
وی خاطرنشان کرد: امسال نیز طرح «کتاب عیدی دهیم» را در همین راستا اجرایی کرده ایم.
8138 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.