عبدالمجید تناور با حضور درخبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، افزود: بسیج رسانه در کنار تمامی فعالان این عرصه است و از آنان می خواهد به دور از تخریب و ایجاد ناامیدی، مسائل و مشکل های مردم استان را دنبال کنند.
وی بیان کرد: قم در سطح کشور از جایگاه خاصی برخوردار است و همین مساله موجب می شود بیشتر توجه رسانه ها در این استان به جای طرح مسائل بومی به موضوع های ملی معطوف شود.
وی با اشاره به قدرت تاثیرگذاری بسیار بالای رسانه ها درمیان افراد جامعه، ادامه داد: نیاز است که فعالان رسانه ای قم، ارتباط خود با شهروندان را تقویت و با شناسایی مشکلات آنان ، راه های رفع آن را از مسئولان مطالبه کنند.
تناور گفت: توجه اصحاب رسانه به رسالت های اجتماعی خود باعث می شود اعتماد مردم به رسانه های داخلی افزایش یابد و مسئولان برای شناخت مسائل و مشکل های پیش روی شهروندان به آنان مراجعه کنند.
وی بیان کرد: بهتر است اصحاب رسانه، مطالبه و درخواست های مردم را در فضایی تعاملی با مسئولان درمیان گذارند و نتیجه اقدام های صورت گرفته را با دقت پیگیری کنند اما باید مراقب بود سیاه نمایی صورت نگیرد.
وی ادامه داد:مسئولان برای اداره بهتر کارها، نیازمند مشورت بااصحاب رسانه هستند و این اعتماد می تواند موجب شکوفایی هرچه بیشتر فعالیت های اجرایی شود.
مسئول بسیج رسانه قم، گفت: فعالان رسانه ای دراین استان ، افرادی دغدغه مند و پایبند به ارزش های نظام اسلامی هستند و تقویت ارتباط میان این گروه می تواند، جبهه رسانه ای منسجمی را در برابر تهاجم های بیرونی، شکل دهد.
وی بیان کرد: وجود برخی از نارسایی ها به هیچ عنوان مناسب استان قم نیست و اصحاب رسانه وظیفه دارند با تولید گزارش و تحلیل های خبری در سطح وسیع، راهکارهای عبور از این وضعیت را در مقابل مسئولان قرار دهند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم نیز در این جلسه گفت: رسانه ها از کارکرد اصلی خود که بیان مسائل و مشکل های مردم است، تا حدی غافل شده اند.
جعفر مسلمی افزود:پرداختن به مسائل حاشیه ای و دورشدن از موضوع های اصلی مورد توجه مردم از جمله مهمترین آسیب هایی است که فضای رسانه ای استان قم را تهدید می کند.
وی با تاکید بر لزوم تقویت ارتباط اصحاب رسانه استان قم با دفاتر مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، بیان کرد: باید از ظرفیت های عظیم روحانیت برای حل مسائل و مشکلات مردم استان به خصوص در بخش آسیب های فرهنگی نهایت استفاده را برد.
وی گفت: بسیج یک نهاد فراجناحی است که با نگاه جذب حداکثری به دنبال استفاده از همه ظرفیت ها برای یاری رساندن به نظام اسلامی است و در همین رابطه بسیج رسانه نیز نقش موثری را در ایجاد ارتباط و تعامل میان اصحاب رسانه برعهده گرفته است.
وی بیان کرد: تقویت روحیه کار جهادی در قالب تولید محصول های متنوع رسانه ای از جمله مهمترین کارهایی است که بسیج رسانه می تواند با انجام آن به افزایش سطح اشتغال و معیشت مردم کمک کند.
وی ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی آمادگی دارد تا در فعالیت و ماموریت های بسیج رسانه، در کنار این نهاد باشد.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.