به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی روز شنبه در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در سال جاری، افزود: تکیلف طرح منوریل تقریبا روشن است و توافقنامه بین پیمانکار و کارفرما که سازمان قطار شهری است، اگر مشخص شود، طرح منوریل از این به بعد رو به جلو حرکت می کند.
وی اضافه کرد: برای تکمیل باقی مانده طرح منوریل که به تصویب شورای ترافیک نیز رسیده، یک هزار و 100 میلیارد بودجه نیاز است.
اجرای طرح منوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی قم تا مصلای قدس است.
در طول مسیر 6.8 کلیومتری مرحله نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی موظف هستند برای جذب اعتبارات ملی پیگیری های لازم را انجام دهند و هر 2 ماه یکبار گزارش عملکرد ارائه دهند و در صورتی که موانعی برای انجام کار وجود دارد، مطرح نمایند تا تصمیم گیری شود.
صادقی افزود: مسئولان با توجه به توزیع اسناد خزانه ای بین دستگاه های اجرایی، اگر می توانند تا حداکثر 31 خردادماه سال آینده هزینه کنند، اقدام نمایند، در غیراینصورت موضوع را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم اعلام کنند.
وی اضافه کرد: در این موارد مدیران اهتمام ویژه داشته باشند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز پیگیری های لازم را در این راستا انجام دهد
در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم که با حضور 2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، تعیین گردش کار صدور مجوز کارگاهی و زمین آن در محدوده اجرای طرح هادی روستاها و احداث سه نیروگاه خورشیدی هر کدام به مساحت یک هکتار و ظرفیت 500 کیلووات در اراضی قنوات و محور کاشان به تصویب رسید.
احداث بیمارستان 210 تختخوابی خصوصی و بیمارستان مادر و کودک در انتهای شهرک قدس به سمت جمکران در کنار بلوار آیت الله بروجردی از دیگر مصوبه های جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم بود.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.