به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در نخستین همایش سالانه تبلیغ و قلم و آئین پایانی مسابقه خاطره انگاری تبلیغی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: تاکنون برای تبلیغ در ایام یاد شده هیچ گونه برنامه ریزی انجام نشده است.
وی عید نوروز را به لحاظ وجود فرصت ها و ظرفیت های تبلیغی حتی از محرم و صفر و عاشورا نیز مهم تر دانست و افزود: عاشورا فقط یک روز است، ولی نوروز 15 روز است و در شرایطی که مخاطب اصلی سخنرانی ها و برنامه های تبلیغی ایام محرم را هیات ها و بچه حزب اللهی ها تشکیل می دهند، در روزهای عید نوروز اقشار مختلف جامعه اعم از مذهبی و غیرمذهبی و با فرهنگ های گوناگون می توانند مخاطبان این برنامه ها باشند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه عید نوروز با خنده و دید و بازدید و صله رحم همراه است و این مساله بیش از هر چیز ظرفیت های تبلیغی ایام مذکور را بیشتر می کند، افزود: روحانیان و کسانی که دغدغه رشد و تعالی جامعه و اعتلای بیش از پیش اسلام و نشر و تبیین و ترویج معارف دینی را دارند باید بدون جانب داری از جریان و یا گروه خاصی حقایق را مطرح و وظیفه تبلیغی خود را به نحو احسن انجام دهند.
سالانه بالغ بر 25 هزار مبلغ دینی از حوزه علمیه قم به اقصی نقاط کشور اعزام می شوند.
** یکی از فعالان ادبی کشور نیز در این مراسم با اشاره به نقش ادبیات و شیوه گویش در ارایه تبلیغ موثر و کارآمد گفت: مبلغان مذهبی اگر ادبیات را از گویش خود حذف کنند به مشکلات زیادی بر خواهند خورد و فعالیت آنها نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت.
محمد ناصر زاده ،خاطره گویی را یکی از موضوع های مهم ادبی عنوان کرد، و افزود: گاهی بیان یک خاطره کوتاه بر روی مخاطب تاثیری به مراتب عمیق تر از یک سخرانی طولانی دارد.
این فعال ادبی ، نسل جدید را نسلی متفاوت از نسل های گذشته توصیف کرد، و افزود: جوانان امروز در مقایسه با والدین خود از علم و دانش و همچنین ثروت بیشتری برخوردارند از این رو مطالبی که می شنوند و یا می خوانند بر عمق وجوشان تاثیر می گذارد.
همایش تبلیغ و قلم با محوریت نشست سالانه مبلغان مکتوب، ادبی و هنری همزمان با اختتامیه مسابقه خاطره نگاری تبلیغی به همت اداره کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
در مسابقه خاطره نگاری تبلیغی در دو بخش خاطرات بلند و کوتاه 289 اثر به بخش مکتوب ارسال شد که از این تعداد، 64 اثر در بخش خاطرات بلند و 225 اثر در بخش خاطرات کوتاه است.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.