به گزارش ایرنا، راهپیمایان شهر مقدس قم ساعت 9 صبح حرکت خود را از مسیرهای دهگانه تعیین شده به طرف مبداء راهپیمایی یعنی میدان آستانه آغاز و پس از پیمودن خیابان اراک، چهار راه شهدا و خیابان آیت الله مرعشی نجفی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) تجمع کرده و ضمن قرائت قطعنامه، سخنرانی سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی پایان بخش راهپیمایی روز 22 بهمن در قم بود.
زن و مرد، کوچک و بزرگ، کودک و بزرگ، طلاب، مراجع و علما، همه و همه، متحد و یکپارجه آمدند و بیعتی مجدد با آرمان های انقلاب و رهبری بستند و یک صدا فریاد پشتیبانی از نظام و انقلاب و رهبری را سر دادند.
دوشادوش مردم تاریخ ساز و انقلابی قم، علما، روحانیون طلاب و فضلایی از ایران و کشورهای مختلف جهان در این راهپیمایی حضور داشتند که نشان داد، انقلاب اسلامی رسالتی جهانی داشته و جمهوری اسلامی نه تنها متعلق به ایرانیان بلکه متعلق به تمام آزادی خواهان جهان است.
حضور آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و جوادی آملی و نیز علمای بزرگی چون آیات امینی و مقتدایی در کنار اساتید حوزه علمیه و دانشگاه های قم جلوه ای از اتحاد ناگسستنی مردم و روحانیت را به نمایش گذاشت.
حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان، خانواده معظم شهدا، کارمندان و کارگران، هنرمندان و ورزشکاران و مقامات استانی و کشوری همچون سال های گذشته به شکوه این آیین افزوده بود.
در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ولایتمدار قم با سردادن شعار های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «خامنه ای رهبر است ولایتش ولایت حیدر است»، عزت و اقتدار ایران اسلامی را فریاد زندند و اعلام کردند تا آخرین نفس در دفاع از ولایت فقیه و پاسداشت خون شهدا ایستاده اند.
مردم متدین و انقلابی استان قم اعم از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای «الله اکبر، خامنه ای رهبر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و با حمل دست نوشته ها و پلاکاردهایی در محکوم کردن تهدیدهای آمریکا و ایادی غرب بار دیگر خروش خود را به رخ دشمنان نظام ایران اسلامی کشاندند.
قشرهای مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنین پلاکاردهایی با شعارهای «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «خامنه ای رهبر مسلمین است، وارث و افتخار مومنین است»، «ما پیروان حیدریم، فداییان رهبریم»، بار دیگر با آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق و حمایت خود را از نظام و رهبری اعلام کردند..
همچنین راهپیمایی 22 بهمن ماه در تمامی شهرها و روستاهای بخش های دستجرد، جعفریه، سلفچگان، کهک و مرکزی استان قم برگزار شد و مردم مومن و انقلابی با مشت های گره کرده در راهپیمایی حضور داشتند.
دوازدهم بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ایران تا 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57، به عنوان دهه فجر نامگذاری شده است و هر ساله در روز 22 بهمن ماه راهپیمایی باشکوه مردم در سراسر ایران اسلامی برگزار می شود.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد **انتشار-مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.