به گزارش ایرنا، در این آیین، محل تولد معمار کبیر انقلاب اسلامی گلباران و عطرافشانی شد و مسئولان با حضور در این خانه تاریخی با آرمان ها ی امام خمینی (ره) و ارزش های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
در کنار مسئولان استانی اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان نیز با نثار شاخه گل خانه تاریخی معمار کبیر انقلاب را گلباران کردند.
این آیین بعد از نواخته شدن زنگ انقلاب دربیت تاریخی امام خمینی (ره ) برگزار شد و دانش آموزان با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری بار دیگر با آرمان های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.
حضور مسئولان و مدیران اجرایی استان مرکزی در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از دیگر برنامه های بود که در نخستین روز از دهه مبارک فجر در خمین اجرا شد.
نشست شورای اداری استان مرکزی، دیدار با خانواده شهدا و بهره برداری از طرح های عمرانی و اقتصادی از دیگر برنامه های آغاز سی و نهمین بهار انقلاب اسلامی در خمین است.
ویژه برنامه های ددهه فرخنده فجر در استان مرکزی همزمان با ورود تاریخی امام خمینی به میهن اسلامی در 12 بهمن در زادگاه معمار کبیر انقلاب و بیت تاریخی حضرت امام خمینی کلید خورد.
حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 20 جمادی الثانی سال 1320 قمری برابر با 30 شهریور 1281 شمسی در بیت تاریخی خود در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19 سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی به اراک عزیمت کرد.
بیت تاریخی امام(ره) یکی از جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان خمین است که به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.