دراین خبر می خوانیم:
محمود سیجانی درجلسه هم اندیشی شفاف سازی واگذاری مجوزهای معدنی استان که با حضور احمد امیرآبادی نماینده مردم قم برگزار شد با اشاره به ظرفیت های معدنی استان و دغدغه های موجود در راستای جذب سرمایه گذاری درمعدن منگنز ونارچ و اجرای طرح دریاچه نمک اظهار کرد:معدن ونارچ یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی استان بوده که پتانسیل توسعه و ایجاد واحد فرآوری و کاهش خام فروشی دارد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به اقدامات و ملاحظات برای صدور پروانه بهره برداری از معادن شن و ماسه اشاره کرد و افزود: از صدور پروانه بهره برداری از معادن شن و ماسه که سبب تخریب محیط زیست می شود ممانعت شده و عمده تمرکز بر محصولات معدنی همچون سنگ لاشه است.
سیجانی با تاکید براینکه مراحل ثبت و صدور مجوزهای معدنی نیز تنها از طریق سامانه کاداستر انجام می شود خاطرنشان کرد: حدود 80 معدن فعال دراستان قم وجود دارد و 30 نوع ماده معدنی استخراج می شود عمده عبارتند از لیتیم ، پتاسیم ، سدیم ، منگنز، گرانیت ، باریت و انواع سنگهای قیمتی عقیق مرمریت و غیره و... می باشد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم گفت: معادن استان برای فعالیت با مشکل هایی مانند رکود بازار فروش ، فرسودگی ماشین آلات بهره برداری ، نداشتن سرمایه در گردش مورد نیاز و قیمت تمام شده بالای مواد استخراج شده ، مواجه هستند که با رفع این مسائل می توان سهم استخراج مواد معدنی دراستان قم را از سه و نیم میلیون تن در سال به میزان قابل توجهی افزایش داد.
سیجانی درخصوص آخرین وضعیت فعالیت معدن منگنز ونارچ نیز گفت: معدن منگنز ونارچ با بیش از هشت و نیم میلیون تن ذخیره ، بزرگترین معدن منگنز ایران است که بالاترین حجم ذخیره این ماده معدنی را در کل منطقه غرب آسیا و خاورمیانه دارد.
وی بیان کرد: هم اکنون از این معدن در هر سال به طور متوسط 70 هزار تن مواد معدنی استخراج می شود و 260 نفر به طور مستقیم درآن مشغول به کار هستند.
معدن منگنز ونارچ در جنوب غربی شهر قم و در محدوده بخش کهک قم واقع شده و راه ارتباط از قم به آن 30کیلومتر است.
7403/ 6133/ تنظیم: محسن آقاگلی ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.