به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این آیین با اشاره به فیلم های ارزشی به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر گفت: لازم است که در جشنواره های گوناگون، چنین فیلم هایی همیشه شرکت داشته باشد.
سید موسی حسینی کاشانی اظهار کرد: همیشه برای هنرمندان ارزشی، جایگاه و احترام خاصی قائل هستیم.
دبیر چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در استان قم خاطرنشان کرد: در سال های اخیر هم زمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران، فیلم های منتخب آن در استان های سراسر کشور از جمله قم به نمایش درمی آید.
وی افزود: پخش این فیلم ها، هم زمان با تهران این فرصت را برای کارشناسان و منتقدان فراهم می آورد تا با مشاهده این فیلم ها به نقد و بررسی آنها بپردازند و دیدگاه ها و نظرهای کارشناسی خود را ارائه دهند.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: امروز آرامش و آسایش ما مرهون ایثارگری ها و خون شهیدان است و ما مدیون آنها هستیم و باید در راه آرمان های شهدا گام برداریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: ما باید در رفتار و گفتار خود به گونه ای رفتار کنیم که بتوانیم پاسخگوی شهیدان باشیم.

* امسال 9 فیلم دفاع مقدسی در جشنواره فیلم فجر شرکت دارد
مدیر مدرسه اسلامی هنر نیز در این آیین گفت: امروز وضعیت سینمای ایران به گونه ای است که می تواند زبان رسایی برای اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی باشد و همیشه در طول تاریخ تشیع، هنر در خدمت تشیع بوده و این گره خوردن هنر با تشیع در این زمینه مشهود بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین نواب با بیان این که در کمتر مذهبی شاهد پیوند هنر با آن هستیم، خاطرنشان کرد: اگر هنر رشد کرده به خاطر همراهی آن با دین بوده است و نقش پررنگ هنر نیز در ترویج مبانی شیعی دیده می شود.
وی تصریح کرد: همه ادیان و مذاهب از هنر از جمله سینما استفاده می کنند و مسیحیت نیز به شدت از آن بهره می برد و جشنواره هایی نیز در این زمینه دارند و ما هم باید بتوانیم از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم به مخاطب استفاده کنیم.
وی با اشاره به حضور هنرمندان متعهد و ارزشی در سینمای امروز ایران تاکید کرد: سینماگران ما متعهد هستند و امسال شاهد 9 فیلم درباره دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر هستیم که برخی از آنها توسط کسانی ساخته شده که سنشان به آن دوران نمی خورد.
نواب بر تعامل و ارتباط دوسویه با هنرمندان اشاره و بیان کرد: وضعیت سینمای ما، وضعیت خوبی است، به شرط آن که با هنرمندان متعهد همراهی و همیاری داشته باشیم و بتوانیم از این ظرفیت بهره ببریم.
فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» فیلمی است که سال پیش از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد و امسال در این جشنواره حضور دارد، این فیلم در بخش سودای سیمرغ 1 به رقابت با اثرهای دیگر می پردازد، در این فیلم بازیگرانی هم چون علی نصیریان، فرخ نعمتی، سعید راد، علی رام نورایی، مهدی فقیه، محمد کاسبی، کوروش زارعی و صبا کمالی بازی می کنند.
چهارمین دوره فیلم فجر در استان قم از 14 تا 22 بهمن ماه جاری در سینما آیه در خیابان بسیج و سینما ونوس در بلوار غدیر در 3 سانس 10، 16:30 و 19 و مراسم اختتامیه آن نیز در روز 22 بهمن ماه جاری در سینما ونوس برگزار می شود.
فیلم های جشنواره فیلم فجر در ٢ دسته سیمرغ ١ و سیمرغ ٢ دسته بندی شده و هر کدام از این دسته ها در ١٥ استان کشور علاوه بر تهران نمایش داده می شود که از 25فیلم راه یافته به سودای سیمرغ در جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران؛ ١١ فیلم سینمایی بلند و ٤ فیلم سینمایی کودک و نوجوان از دسته سیمرغ ١ در قم اکران می شوند.
فیلم های امپراطور جهنم، تنگه ابوقریب، لاتاری، فیل شاه، کامیون، اتاق تاریک، جشن دلتنگی، هایلایت، شعله ور، سوء تفاهم، مصادره، سرو زیر آب و عرق سرد؛ فیلم هایی است که در قم اکران می شود.
هم چنین در بخش فیلم کودک و نوجوان؛ فیلم های قهرمانان کوچک، دزد و پری، دنیای کیف ها، فیل شاه و شکلاتی به صورت رایگان در ساعت ١٠ صبح برای دانش آموزان اکران می شود.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.