آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر و لزوم آشنایی نسل جدید به سیمای کشور در برهه قبل از انقلاب گفت: در آن دوره بالاترین صنعت که انگلستان به ما داده بود، ماشین پیکان بود، آمریکا از شاه بیگاری می کشید و هیچ تکنولوژی نمی داد.
وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان تکنولوژی روسی است که بعد از قهر شاه، آمریکا از روس ها گرفت و این حجت بزرگی بر برخی روسنفکران ماست که خیال می کنند اگر ما در برابر آمریکا خاضع باشیم پیشرفت می کنیم ، 50 سال ارتباط فرمانده و فرمانبر و ارباب و رعیتی داشتیم، چرا پیشرفت نکردیم.
وی اظهار کرد: در زمان ما هر دولتی و ملتی پیشرفت کرده، پیشرفت را از دشمن نگرفته بلکه با درایت و مدیریت خوب خود به دست آورده است ، در رژیم گذشته در یک صنعت پایین دستی حرکت علمی و ابتکاری به چشم نمی خورد.
امام جمعه اردبیل گفت: بعد از انقلاب اسلامی ، کشور ما از یک نهضت علمی برخوردار شد و در حال حاضر اقتدار علمی در امنیت و استقلال کشور اصلی ترین نقش را ایفا می کند.
وی افزود: اکنون 85 درصد نیروگاه های ما به صورت سوخت فسیلی است در حالی که در فرانسه 85 درصد به صورت سوخت و شکافت هسته ای است.
عاملی گفت:فرانسه با اینکه اندازه یک استان ماست اما 50 نیروگاه هسته ای دارد ولی به ما اجازه برخورداری از این انرژی حساس را نمی دهند.
وی بیان کرد: هر واحد نیروگاهی 1000 مگاوات برق تولید می کند که اگر این مقدار با سوخت فسیلی صورت گیرد هزینه ده ها برابر می شود و بالاخره یک زمانی هم سوخت فسیلی به آخر می رسد و کشور به صورت دفعی و ناگهانی وارد بحران می شود.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه استان های محروم از در آمدهای مالیاتی بهره مند می شوند ، اضافه کرد: در
پی اعتراض بر معیار اخذ مالیات ارزش افزوده و مالیات مستقیم استاندار اردبیل در نامه ای به هیات دولت خواستار بهره مندی استان اردبیل از درآمدهای مالیاتی کشور شد.
نماینده ولی فقیه ذر استان اردبیل گفت: : در پی این مکاتبه نظر سازمان امور مالیاتی کشور بر معیار قرارگرفتن شاخص جمعیت در مالیات ارزش افزوده قرارگرفت و با این معیار، استان های محروم از درآمدهای مالیاتی کشور به طور ویژه و فوق العاده بهره مند می شوند.
وی اظهار کرد: قبلا ارزش افزوده بر پایه استانی تقسیم می شد و باعث می گردید استان های محروم، محروم تر و غنی ها
غنی تر شود، چون در گذشته در امثال استان اردبیل در آن زمان که با بودجه دولتی کارخانه ها احداث می شد چیزی احداث نشده تا استان فعلا از ارزش افزوده آن بهره مند باشد در حالیکه در استان همجوار ما فقط از یک کارخانه سالانه 200 میلیارد تومان ارزش افزوده اخذ می شود.
عاملی بیان کرد:در خصوص مالیات مستقیم نیز توافق گردیده که نشست فنی و کارشناسی در نهران برگزار و در خصوص آن نیز عادلانه تصمیم گیری شود.
امام جمعه اردبیل با اشاره به فرمایش معاون اول رئیس جمهور که هفته گذشته اعلام داشت '17 میلیارد دلار فاینانس از طریق چین اجرایی می شود و 30 میلیارد دلار موافقت نامه استفاده از منابع مالی خارجی از طریق چین و برخی کشورهای اروپایی به امضا رسیده و تا کنون 12 میلیارد دلار نهایی شده است'، گفت: ما این آمارها را به شرطی قبول داریم که راه آهن استان اردبیل سهمی از آنها داشته باشد.
وی اضافه کرد:آیا این عادلانه است که در برخی استان ها عملیات اجرایی راه آهن شروع شود ولی در مرکز یک استان راه آهن نباشد؟
عاملی افزود: چگونه است که برای راه اندازی فاز2 پالایشگاه عظیم یک شهر سه میلیارد دلار فاینانس اختصاص داده می شود اما استانی دیگر به طور کامل از آن محروم می ماند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.