به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر قم در سالن جلسه های شورای هماهنگی این استان، افزود: ارایه گزارش در خصوص فعالیت های عمرانی دراین دهه هر چند در جای خودش افتخار است، ولی اولویت نیست. آن چیزی که در این ایام مهم است، بیان اهداف و آرمان های دینی انقلاب به منظور جهت دادن به نسل جوان و مشخص کردن مسیر برای این قشر است.
وی همچنین مقایسه وضعیت کشور به لحاظ جنبه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، علمی، پزشکی در دوران بعد و قبل از پیروزی انقلاب را نیز از دیگر موارد مهم در برنامه های دهه فجر ذکر کرد و افزود: در شرایطی که در دوران ستم شاهی برای تامین پزشک مورد نیاز مناطق روستایی و حتی شهری باید از کشورهایی مانند هندوستان پزشک وارد می کردیم، امروز در زمینه پزشکی به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کردیم، و از نظر تعداد دانشجو و ارتقاء رتبه علمی جایگاه فعلی کشور به هیچ وجه با دوران نکبت بار رژیم پهلوی قابل مقایسه نیست.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم همچنین یادآور شد: یکی از پیشرفت های کشور که امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد افزایش روز افزون آن هستیم، پیشرفت در حوزه صنایع نظامی و دفاعی است، به نحوی که موشک های ساخته شده توسط ایران دست کم بردی با مسافت بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر را دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مراسم سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی پنج شنبه 12 فروردین ماه از ساعت 8:30 دقیقه با حضور مسئولان و قشرهای مختلف در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود، افزود: با توجه به تقارن دهه فجر امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) باید به جای واژه جشن های دهه فجر از بزرگداشت دهه فجر استفاده کنیم و همگان در تزیین و فضا سازی محیطی این موضوع را مد نظر داشته باشند.

** مسئول روابط عمومی استانداری قم و رئیس کمیته نهادهای ستاد بزرگداشت دهه فجر این استان با اشاره به برگزاری جلسه هایی با روابط عمومی های نهادهای مختلف اجرایی در دانشگاه قم، افزود: در این جلسه ها مباحثی در خصوص کارهایی دستگاه ها در ایام دهه فجر بویژه نصب بنر و آذین بندی محوطه جلوی ادارات مطرح شد.
سید رضا علیزاده طباطبایی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها موظف به انجام دقیق وظایف محوله هستند، و ما نیز بر عملکردشان نظارت خواهیم داشت، افزود: در دوران رژیم شاه کلیه امکانات کشور تنها در اختیار یک عده خاص و منحصر در تهران بود، اما امروز با تلاش هایی که در دولت های پس از انقلاب انجام شده، همه نقاط کشور حتی روستاها نیز از آن بهره مند هستند.
وی افزود: در طول دهه مبارک فجر طرح های مختلفی در دست بهره برداری است، و همچنین استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی نیز سفرهایی را به بخش های استان خواهند داشت، که با هماهنگی بخشداران و امامان جمعه برنامه ریزی برای گشایش پروژه ها و دیدارهای مردمی صورت گرفته است.

** مدیرکل دفتر بانوان استانداری قم و مسئول کمیته بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر این استان نیز با اشاره به تدارک یکهزار و 952 برنامه در حوزه زنان و بانوان افزود: با توجه به میلاد حضرت زهرا (س)در اواخر اسفند ماه، ویژه برنامه های مختص زنان دهه فجر استان از دوازدهم بهمن ماه تا بیستم اسفندماه ادامه پیدا خواهد کرد.
معصومه ظهیری دیدار با خانواده معظم شهیدان با محوریت مادران و همسران شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب(س) را از جمله این برنامه ذکر کرد، و افزود: تجلیل از دختران شهیدان و همچنین جشنواره ورزش های همگانی بانوان در توابع و بخش های استان نیز از دیگر برنامه های کمیته زنان و بانوان ستاد بزرگداشت دهه فجر محسوب می شود.

** مدیرکل کمیته امداد امام خمینی و مسئول کمیته مشارکت های مردمی ستاد بزرگداشت دهه فجر قم نیز با اشاره به برگزاری مراسم جشن انقلاب برای 62 هزار مددجوی تحت پوشش در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه (س) و مجتمع ولایت افزود: اعزام 440 تن از مادران و دختران مددجو به حرم حضرت امام خمینی و اردوهای زیارتی به مشهد مقدس از برنامه های کمیته امداد به شمار می رود.
7403/ 6133/ خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.