به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در نشست با اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قزوین با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک ورود به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: عده‌ای انقلاب را به وجود آوردند که با گذشت سالیان از دنیا می‌روند و جای خالی آن‌ها در کنار ما احساس می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خدای متعال در قرآن در برخی از آیات تعبیر جوانمرد را به کار برده است و ما افرادی را که انقلاب کردند براساس شاخصه‌های قرآنی جوانمرد می‌دانیم.
وی با اشاره به تفاوت معنایی جوان و جوانمرد،اذعان کرد: جوانی هنر نیست، چرا که تقویم و عمر گذر می‌کنند و در اختیار ما نیست؛ اما جوانمردی، شجاعت،ایثارگری و فداکاری هنر است که اختیار آن در دست ماست.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه جشن‌های انقلاب باید با محوریت انقلابی برگزار شود و نباید در برپایی این جشن‌ها اصول و اخلاق انقلابی را زیر پا بگذاریم،اضافه کرد: جشن انقلاب باید روح انقلاب داشته باشد و بدترین ظلم به انقلاب این است که در فعالیت‌های نمایشی و جشن ها رفتارهای غیرمعنوی، غیردینی و غیرانقلابی دیده شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: انقلاب ما احساسی،عقلانی و عرفانی بود و ما در نشان دادن انقلاب باید احساسات، اندیشه و فضای معنوی مردم را درگیر کنیم و همچنین باید توجه کنیم که یکی از مهمترین مسائلی که رهبر معظم انقلاب از ما مطالبه دارند، افزایش روحیه امید و نشان دادن چشم اندازهای روشن انقلاب است.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در دوران انقلاب ما شاهد سه جریان بودیم، دسته اول مبارزان انقلاب و جوانمردانی بودند که در همه جا پای انقلاب ایستادند، دسته دوم ضد انقلاب‌ها بودند که بر سر تفکر طاغوتی خود ایستادند و با ایران اسلامی جنگیدند،کشته شدند یا به زندان رفتند، دسته سوم ناجوانمردانی بودند که رنگ عوض کردند و به نام دین و انقلاب جای انقلاب نشستند.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: در این میان جمعیت بزرگ ملت ایران همیشه پای نظام و انقلاب ایستادند و با انقلاب همراهی کردند و انقلابیون را پذیرفتند و در راهپیمایی‌های 22 بهمن و روز قدس و نمازجمعه پشتگرمی کشور و انقلاب هستند.
وی با بیان این‌که دهه فجر بهار انقلاب است،یادآور شد: بهار، زمین را از سکوت و سرما بیرون می‌آورد و سرسبزی و نشاط را جایگزین آن می‌کند و مردم ایران اسلامی گیاهان دینی، اخلاقی و ایمانی هستند که هرکدام به برکت انقلاب از زمین روئیده‌اند و شعار ایمان، عدالت و حمایت از مستضعفان بر زبان آن‌ها جاری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: در بهار انقلاب باید روحیه انقلابی تقویت شود و هرامکانی که در دست ما قرار دارد باید برای اقامه انقلاب به کار بگیریم و نباید فراموش کنیم که اقامه انقلاب به معنای اقامه نماز، اقامه دین، اقامه ارزش‌های دینی و اقامه عدالت است.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما باید همه امکانات، فکر و اندیشه خود را برای تقویت روحیه انقلابی و نشاط حماسی در بهار انقلاب به میدان بیاوریم و این خصوص نسبت به دیگران پیشتاز باشیم.
وی یادآور شد: نباید با نگاه به مسئولیتی که برعهده ما قرار دارد فقط به دنبال ادای وظیفه خود باشیم بلکه همه ما باید خود را یک انقلابی بدانیم که نسبت به خون شهدا و مظلومیت مبارزان انقلابی دِین بر گردن داریم چرا که اگر نگاه ما ادای دیِن باشد تاثیرگذار خواهیم بود اما با نگاه رسالت شغلی اتفاق خاصی نمی‌افتد و به روزمرگی دچار می‌شویم.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.