خلیل مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، 408 هزار و 44 تن کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
وی با اشاره به این که از آغاز طرح در سال 91 تا کنون 442 هزار و 350 تن برای دریافت کارت ملی هوشمند در قم ثبت نام کرده اند گفت: در استان قم 930 هزار تن واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که افراد باید با مراجعه به سامانه www.ncr.ir اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند خود نمایند.
وی اضافه کرد: مدت اعتبار کارت های ملی کاغذی تا پایان سال 96 است که باید شهروندان در خصوص دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
مرادی با تاکید بر این که زمان صدور کارت های ملی هوشمند کمتر از یک ماه به طول می انجامد گفت: تعدادی از دفاتر پیشخوان و پست در قم برای تهیه کارت ملی هوشمند فعال است که در هنگام ثبت نام اولیه در سامانه مربوطه افراد می توانند نزدیک ترین مکان را برای تهیه کارت ملی هوشمند انتخاب کنند.
مدیرکل ثبت احوال قم بیان داشت: همچنین برای دسترسی راحت تر مردم بخش های پنجگانه استان قم به خدمات صدور کارت ملی هوشمند، دفتر خدمات صدور کارت ملی هوشمند در شهر جعفریه فعال می باشد.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، سلفچگان، جعفریه، کهک و خلجستان است.
مرادی با بیان این که مرحله دوم صدور کارت ملی هوشمند به صورت سیار است گفت: تیم صدور کارت ملی هوشمند به دفاتر مراجع تقلید و علما و همچنین کسانی که توانمندی حضور در دفاتر پیشخوان و پست را ندارند مراجعه و مستندات را جهت صدور کارت دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: کارت های ملی هوشمند علاوه بر کاربردهای قبلی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، موجب توزیع عادلانه فرصت ‌ها، کاهش بسیاری از هزینه ‌های دولت، مردم و بنگاه ‌ها می شود.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.