به گزارش ایرنا، حسین محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این طرح ها شامل طرح گازرسانی به یک هزار و 50 واحد دامداری و دامپروری دامشهر، خط تقویتی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و 16 واحد صنعتی سطح استان است.
وی اضافه کرد: افتتاح طرح گازرسانی به شهرک صاحب الزمان(عج) منطقه جمکران نیز از دیگر این طرح هاست که 300 خانوار این شهرک از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی در ادامه گفت: طرح گازرسانی به 15 روستای بخش قاهان قم که از سال 87 جزو مصوبات سفر دولت به استان قم بوده است، در اردیبهشت ماه امسال با اعتبار 160 میلیارد ریال در 2 مرحله آغاز شده است.
به گفته وی، این طرح در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
محمدی ادامه داد: سال گذشته، گازرسانی به 15 روستای بخش قمرود با 50 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد و در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بعد از آزمایش و تزریق گاز، نصب علمک ها انجام می شود.
وی بر رعایت موارد ایمنی استفاده از گاز طبیعی توسط مشترکان تاکید و بیان کرد: در مواردی علمک های غیرمجاز توسط برخی افراد برای استفاده از گاز طبیعی نصب شده و چون فنی و اصولی نصب نمی گردد دچار نشت می شود.
مدیرعامل شرکت گاز قم از همه شهروندان درخواست کرد: افرادی که نیازمند نصب عملک در واحدهای مسکونی هستند به شرکت گاز مراجعه نمایند و مالکان واحدهایی که دارای پروانه ساخت هستند نیازی به مجوز شهرداری برای نصب انشعاب ندارند.
وی افزود: شهروندان از تجهیزات استاندارد و ایمن استفاده نموده و از وسایل گازسوز بدون دودکش استفاده ننمایند، چراکه گاز طبیعی فاقد هر گونه رنگ و دوده است.
از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، حدود یک میلیارد و 930 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان قم مصرف شده است، با توجه به این که تعداد مشترکان از نظر آماری تغییر زیادی نداشته، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است.
تاکنون سه هزار و 555 کیلومتر شبکه گذاری گاز در استان قم انجام شده که از این میزان 122 کیلومتر در هشت ماه امسال بوده است؛ برای بهره مندی مردم از نعمت گاز طبیعی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، یک هزار و 660 انشعاب ایجاد و هشت هزار و 78 اشترک گاز به شهروندان قم واگذار شده است.
هم اکنون 167 هزار و 171 انشعاب و 382 هزار و 689 مشترک گاز طبیعی شامل 366 هزار و 727 مشترک خانگی، 13 هزار و 579 متشرک تجاری و عمومی، 2 هزار و 383 مشترک صنعتی و یک نیروگاه حرارتی در استان قم وجود دارد. در حال حاضر 99.5 درصد جمعیت شهری و 87.3 درصد جمعیت روستایی در این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.