یونس عالی پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به ماجرای رونمایی از این اثر هنری در استان قم اظهار داشت: همانطور که گفته شد این اثر از ابتدا برای اهداء به حرم مطهر حضرت اباعبدالله (ع) ساخته شده بود اما سازنده اثر تقاضا شد تا قبل از ارسال اثر هنری خود به کربلای معلی، آن را برای مدتی جهت بازدید زائران و مجاوران شهر مقدس قم در جوار بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه(س) رونمایی و نگه داری نمایند.
معاون استاندار قم ضمن تشکر از عنایت ویژه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قبول میزبانی مراسم رونمایی از این اثر هنری افزود: پس از هماهنگی های صورت گرفته با آستان مقدس و با هدف آشنایی زائران و مجاورین با این اثر ارزنده، کشتی قرآنی به موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) منتقل گردید.
وی ادامه داد: هنر زیباترین و توانمندترین ابزار برای هدایت جامعه به سوی خداجویی و عدالت خواهی است، هنر ودیعه ای الهی است که در جان انسان های هنرمند به امانت گذاشته شده است.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: هنرمندانی که هنر و سرمایه خود را در راه خدمت به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بکار می گیرند شایسته تقدیر و تکریم هستند، هنر به عنوان زیباترین و توانمندترین ابزار برای هدایت جامعه به سوی عدالت خواهی و خداجویی است و هنرمند ساخت کشتی قرآنی تاکنون 23 اثر قرآنی را با هزینه شخصی و صرف ساعت ها زمان خلق کرده است.
معاون استاندار قم کشتی قرآنی را آخرین و جدیدترین اثر این هنرمند ارزنده و متعهد عنوان و خاطرنشان کرد: این اثر هنری با محوریت حدیث شریف ثقلین و از جنس چوب و صفحات برنزی و برنجی، به نیت 14 معصوم(ع) و جهت اهدا به حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) طراحی و ساخته شده است.
اثر هنری «قرآن کشتی مُطلا» روز چهارشنبه هفته گذشته طی آیینی در موزه آستان کریمه اهل بیت(س) رونمایی شد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.