به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد حسن تقوی ظهر امروز در چهارمین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح جامع آمایش صنعتی و معدنی استان ها را ابلاغ خواهد کرد اظهارداشت: براساس این طرح جامع سرمایه‌گذاری‌ها در استان‌ها بر اساس اولویت‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به چالش‌های اساسی استان افزود: کمبود منابع آبی، مسائل زیست محیطی، اشتغال، صادرات و توسعه صنایع دانش بنیان مواردی است که امسال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح تسهیلات رونق تولید در سال جاری با رفع نقایص سال گذشته دنبال می‌شود تصریح کرد: احیای واحدهای راکد قابل فعالیت، تامین نقدینگی با هدف افزایش تولید، اجرای طرح‌های جدید براساس میزان پیشرفت از مهم‌ترین اولویت‌های بخش تولید و صنعت در سال جاری است.

تقوی ادامه داد: توسعه واحدهای موفق از دیگر طرح‌هایی است که مورد توجه قرار گرفته که براساس آن واحدهای موفق که عمدتا در حوزه صادرات فعال هستند با پرداخت تسهیلات رونق تولید حمایت می‌شوند.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از نوسازی و بازسازی واحدهای موفق را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار استان در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای فرسوده عمدتا واحدهای موفقی هستند که اکنون به خاطر فرسودگی دستگاه‌ها مواجه هستند از طرفی بانک‌ها در گذشته مجوز پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت برای این واحدها را نداشتند.

به گفته وی، نوسازی ماشین آلات از نظر زیست محیطی و اشتغال اهمیت زیادی دارد از همین رو سازوکار بازسازی و نوسازی ماشین آلات واحدهای موفق به زودی ابلاغ می‌شود.

تقوی اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی در استان را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ تعریف صنعت برای استان قم بر مبنای صنایع کم آب بر و همسو با مسائل زیست محیطی است، همچنین اصل دانش بنیان بودن مورد دیگری است که صنایع جدید براین پایه راه اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618527
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.