جواد محمدزاده شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: این اتباع ورزشکار در مسابقات مختلف فعال بوده و می توانند به نمایندگی از قم در رقابت های کشوری و تورنمنت ها شرکت کنند.
وی اظهار داشت: در سال جاری در مسابقات کیک بوکسینگ مازندران تیم استان قم هشت مدال طلا کسب کرده که چهار طلای آنها مربوط به اتباع خارجی بود.
محمد زاده بیان داشت: این اتباع خارجی در مسابقات آسیایی و جهانی باید به نمایندگی از کشور خود در رقابت ها شرکت کنند ولی حضور آنها در قم برای رشد رشته های رزمی بسیار موثر است.
وی ادامه داد: در میان اتباع خارجی مقیم قم مربیان بسیار خوب و فهیمی وجود دارد که ورزشکاران قمی نیز با حضور در کلاس های آنها به اندوخته های خود می افزایند.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 10 باشگاه ورزشی مخصوص اتباع در قم یادآورشد: اتباع خارجی در مسابقات رشته های رزمی از جمله کیک بوکسیک و موی تای حضور فعال دارند.
استان قم میزبان حدود 135 هزار تبعه خارجی (غیرایرانی) از بیش از 100 کشور جهان است که به صورت قانونی در این شهر زندگی می کنند. 75 هزار تن از اتباع گذرنامه و 60 هزار تن نیز کارت آمایش ویژه اتباع دارند؛ اتباعی که گذرنامه دارند با روادید مختلفی از جمله کار، تحصیل، اقامت و ازدواج در این استان زندگی می کنند که این روادید بازه های زمانی مختلفی دارد و قابل تمدید است.
15 هزار تن از اتباعی که کارت آمایش دارند، طلاب علوم دینی، بیش از 2 هزار تن دانشجو و 32 هزار تن دانش آموزان هستند که از تمام تسهیلات و خدمات مربوط به شهروندان ایرانی بهره مند هستند.
90 درصد اتباع خارجی در قم از کشور افغانستان و 10 درصد دیگر از سایر کشورها از جمله عراق، پاکستان و هند هستند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.