ابراهیم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 566 هزار و 84 دانش آموز آذربایجان غربی در 23 هزار و 736 کلاس درسی دایر در چهار هزار و 951 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
وی بیان کرد: 36 هزار و 692 نفر به عنوان کارمند آموزشی و غیر آموزشی استان مشغول به کار هستند که نیروهای قرار دادی، حق التدریس، دانشجویان و سرباز معلمان را نیز شامل می شود.
محمدی اضافه کرد: یکهزار و 97 نفر از آنها دانشجو و یکهزار و 585 نفر نیروهای حق التدریس بوده و یکهزار و 436 نفر نیروهای قرار دادی هستند.
وی ادامه داد: 29 هزار و 904 نفر نیز به عنوان گروه معلمان و نیروهای کیفیت بخشی و مدیریت آموزشگاهی در مدارس خدمت می کنند و بقیه در سایر پست های اداری و آموزشی مشغول به کار هستند.
محمدی با بیان اینکه شهرستان ارومیه بیشترین تعداد دانش آموزان استان را داراست، اضافه کرد: 175 هزار و 812 نفر از دانش آموزان استان در شهرستان ارومیه و مناطق 6 گانه آن تحصیل می کنند.
وی افزود: این دانش آموزان در یکهزار و 214 واحد آموزشی و هفت هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی هم اکنون نیازمند پنج هزار کلاس درس است که به استاندارد کشوری در تعداد کلاسهای دایر دست یابد.
این استان هم اکنون در برخی نقاط و شهرها از جمله منطقه گلشهر و گلمان ارومیه که مسکن مهر در انها احداث شده به شدت نیازمند مدرسه جدید است.
7125/2093
**خبر: طاهره نوید آرین** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.