به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید محمدرضا بهشتی پور روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به فرارسیدن 29 دی ماه روز ملی هوای پاک افزود: با توجه به سهم عمده خودروهای ناسالم و دودزا در آلودگی هوای کلانشهرها، خودروها باید به لحاظ فنی و آلایندگی کاملا بررسی شود.
وی با بیان این که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دریافت معاینه فنی خودروها از 5 سال به 4 سال کاهش یافته و پس از آن همه ساله باید مورد سنجش قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: همشهریان قمی می توانند از روز شنبه 30 دی ماه به مدت یک هفته با مراجعه به مراکز معاینه فنی شهر قم از تخفیف 20 درصدی برخوردار شوند.
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 40 هزار خودروی سبک در شهر قم برگه معاینه فنی دریافت کرده است، اظهار داشت: از پلیس راهور استان قم درخواست کرده ایم در هفته هوای پاک و در 2 ماه پایانی سال برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را تشدید کنند.
چهار مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در شهر قم فعالیت می کند که شامل مرکز مالکی جنب ترمینال مسافربری، مرکز قدس روبروی شهرک قدس، مرکز ماهان کیلومتر 15 جاده اراک و مرکز جمکران جنب پمپ گاز جمکران می باشد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.