به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی سه شنبه شب در آیین گرامیداشت شهید نواب صفوی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: این شهید بزرگوار تمام زندگی و جان خود را برای کسب رضایت پروردگار وقف کرده بود، از این رو نام و یادش همواره زنده است در حالی که امروز رضاخان و محمدرضا پهلوی به زباله دان تاریخ پیوسته اند.
وی با بیان این که شهید نواب صفوی در کمال شجاعت و درایت در برابر رژیم طاغوتی پهلوی ایستاده بوده و عمل به مکتب والای اسلام را تنها راه نجات می دانست، اظهار داشت: این عالم ربانی در فضای خفقان شدید دوران پهلوی، در حالی که با پیشنهادهای بسیار به دنبال تطمیع وی بودند، بر سر طاغوتیان وابسته فریاد می کشید و نخستین بار موضوع «حکومت اسلامی» را مطرح کرد.
استاد حوزه علمیه قم، شهید نواب صفوی را الگویی کم نظیر برای مسئولان در راستای عمل به وظیفه و تکلیف دانست و گفت: ایشان اهل زهد و تقوا بود و هیچ گاه به دنبال مطامع دنیوی نرفت و آنگاه که نجات کشور و اسلام را در مبارزه با رژیم ستمشاهی می دید، در عمل به تکلیف شجاعانه ایستادگی کرد.
وی در پایان با بیان این که امروز نسل جوان کشورمان باید هرچه بیشتر نسبت به مطالعه متون دینی برای افزایش آگاهی و ثبات قدم در راه دین اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: انس با قرآن و اهل بیت(ع) باعث سربلندی و عزت در دنیا و آخرت خواهد بود و هیچ گاه نباید از این صراط مستقیم جدا شویم.
سید مجتبی میرلوحی تهرانی معروف به نواب صفوی روحانی شیعه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فداییان اسلام بود. ایشان دروس حوزوی مانند فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را در تهران و سپس در نجف فرا گرفت.
شهید نواب صفوی از پیشتازان مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی بود. برخی از نویسندگان تاریخ معاصر، تلاش‎های نواب صفوی و یارانش را در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران موثر دانسته‌اند. ایشان به همراه برخی از یارانش در روز 27 دی ماه 1334 توسط رژیم ستمشاهی اعدام شدند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.