به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی عصر چهارشنبه در درس اخلاق با حضور مدیران و مسئولان استانداری قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به این که قشرهای مختلف جامعه به فراگیری آموزه‌های اخلاقی نیاز دارند، اظهار کرد: افرادی که تدبیر و اجرای امور را بر عهده دارند بیشتر از دیگران باید به مباحث اخلاقی بپردازند.
وی با تاکید بر این که موفقیت در انجام کار صحیح و کار صحیح نیز وابسته به اندیشه انسان است، عنوان کرد: برای این که بتوانیم کارها را به شیوه مطلوب انجام دهیم باید اندیشه و تفکر را زمینه فعالیت‌های خود قرار دهیم.
سعیدی، پنهان‌کاری را برای برخی از امور مورد نیاز دانست و گفت: اگر مدیر و مسئول موضوعی را در مکانی مطرح نکند نشانه نفاق او نیست اما در مقابل افشای اسرار گاهی سبب نرسیدن به موفقیت و حتی گاهی سبب سقوط و شکست می‌شود.
وی از عوامل افشای راز یادکرد و افزود: ضعف نفس انسان سبب افشای راز می‌شود، به همین علت در دعاهای مختلف از خداوند متعال عزت‌نفس و تقویت روح را درخواست می‌کنیم.
امام جمعه موقت قم از پرحرفی به‌عنوان یکی دیگر از عوامل افشای راز نام برد و ادامه داد: هرچند گاهی پرحرفی ناشی از علل مشخصی است اما گاهی در جای نامناسب، بیش از میزان مورد نیاز و غیرضروری سخن گفتن سبب مشکل می‌شود.
سعیدی با بیان این که عقده حقارت یکی دیگر از علل افشای راز است، عنوان کرد: گاهی وابستگی‌ها و جلب منافع مالی، ریاستی و شهوانی نیز می‌تواند در افشای راز موثر باشد.
وی میل به خودنمایی و سر زبان‌ها افتادن و نیازمند بودن را از دیگر عوامل افشای راز برشمرد و گفت: جای بحث‌ها و گفت ‌و گوهای کاری، در منزل و در کنار خانواده نیست، چراکه افراد نباید مباحث کاری خود را نزد خانواده‌های خود مطرح کنند.
در ابتدای این مراسم، سید صدرالدین موسوی، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده مسئولان و مدیران در راستای خدمات‌رسانی به مردم به‌ویژه در عرصه‌های مختلف فرهنگی عنوان کرد: استانداری با توجه به رسالت‌های مختلفی که دارد برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه عرصه فرهنگی اهتمام جدی دارد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.