به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، اعتراض را متفاوت از ناآرامی دانست و تاکید کرد: اغتشاش یعنی تعرض به ارزش ها و تعدی به نوامیس مردم و هیچ دولتی ناآرامی ها را نمی پذیرد و ملت ایران، دانشگاهیان، حوزویان و تمام قشرهای مردم، قصد تزلزل دراین نظام مقتدر و مردمی توسط اقلیتی که ریشه آن در دست خارجی ها است را تحمل نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه باید از نقد استقبال ولی با ناآرامی ها با قاطعیت برخورد کرد گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که تمام استکبار برای حمایت از این فتنه وارد شدند تا ایران امن و مقتدر را به کشوری آسیب زده تبدیل کند ولی بار دیگر ملت بزرگ ایران هوشیاری خود را به دنیا نشان داد.
اعرافی تاکید کرد: اخلال گران و کسانی که آگاهانه و ناآگاهانه به قدرت های بیرون وصل شدند تا دژ مستحکم ایران و میراث شهدا را متزلزل کنند، بدانند که تمام مردم، مسئولان، نیروهای امنیتی و انتظامی در برابر این ناآرامی ها و تعدی به اموال و ناموس مردم با قدرت خواهند ایستاد.
وی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال سیطره شیطانی گفتمان غربی، آمریکایی وصهیونیستی در جهت یکپارجه کردن و ادغام عالم در تمدن غرب و نابودی دولت های مستقل در تلاش بوده و هست افزود: جریان غربی به دنبال این است که دردنیا گفتمانی به جز گفتمان غرب شکل نگیرد و ملت ها و دولت های مستقل به وابستگی کشیده شوند.
اعرافی با اشاره به تقابل 40 ساله غرب با انقلاب اسلامی ادامه داد: غرب و آمریکایی ها در مقابل انقلاب بزرگ ملت ایران که دارای ظرفیت پیشرو بوده و ریشه در اندیشه های اسلام دارد همواره زنجیره وار تلاش کردند تا خط ممانعت از استقلال ملت ایران را در پیش گرفته و مانع از بازگشت عظمت اسلامی شوند که این زنجیره از توطئه های آشکار و نهان، روز به روز پیچیده تر شده و همواره ادامه خواهد داشت.
خطیب جمعه قم با بیان اینکه آمریکا در مقابل ایران اسلامی تحریم ها و هزاران مانع تراشیده ولی موفق نبوده است افزود: آنها بعد از برجام به تعهدات خود پایبند نبودند و قدمی به جلو نبردند و امروز احساس خسارت می کنند.
اعرافی، ادامه داد: احساس شکست از انقلاب اسلامی و ملت برزگ ایران در همه توطئه های در عمق وجود آمریکایی ها وجود دارد.
امام جمعه موقت قم، تاکید کرد: امروز آمریکا بسیاری از مواضع کلیدی خود را در جهان اسلام از دست داده و بارها اعلام کرده که ایران انقلابی امن در بازار آشفته کشورهای ناامن منطقه که دچار امواج تروریستی شده اند را تحمل نمی کنند و ترامپ و آن شاهزاده کذایی اعلام کردند که ناآرامی ها را به داخل ایران می کشند و در این زمینه هزینه های بسیاری کرده اند ولی تاکنون با هوشیاری رهبر معظم انقلاب و مردم بزرگ ایران موفق نبوده اند.
وی در ادامه با بیان اینکه نباید از اشکال های داخلی غافل شویم چرا که اگر غفلت کنیم دوباره ضربه خواهیم خورد تاکید کرد: کشور دچار آسیب های اجتماعی، اختلاس ها، اختلاف ها، حرمت شکنی ها نسبت به ارزشها، ضعف در سازماندهی و برنامه ریزی است و باید وجود این مشکل ها را باور، تحلیل و به دنبال حل آن بود.
اعرافی، تلاش برای پوشاندن عظمت انقلاب اسلامی را از جمله اقدام های دشمن علیه نظام اسلامی برشمرد و افزود: دستاورد انقلاب اسلامی ملت ایران؛ استقلال، آزادی، پیشرفت در شاخص های گوناکون و رهایی از رژیم وابسته است و تلاش دشمن کوچک شمردن این دستاورهای بزرگ است.
وی باتاکید بر اینکه باید مسئولان کشور اعتراض در مسیر نقد سازنده را پذیرا باشند تصریح کرد: باید از بیان مطالبه مردم مسیر قانونی، استقبال کرد و نباید مسئولان از نقد هراس داشته باشند.
وی ادامه داد: مردم بزرگ ایران به ویژه مردم بصیر قم روز 13 دی، وقتی انقلاب خود را در معرض خطر دیدند با هوشیاری وارد میدان شدند و حماسه ای بزرگ آفریدند.
خطیب جمعه قم ادامه داد: مسئولان باید مطالبات مردم را جدی گرفته و بیش از گذشته به اقتصاد مقاومتی و رفع مشکل های اقتصادی کشور توجه کرده و دست از حاشیه ها بردارند. قانون و ولایت فقیه معیار حرکت همه جریان ها و گروه های سیاسی کشور باید باشد.
امام جمعه موقت قم، با بیان اینکه باید همه مسئولان در خدمت مردم باشند تصریح کرد: اخلال گران و حامیان آنها بدانند که 40 سال آزموده اید و راه های زیادی رفته و ضربه های زیادی به کشور ما زده اید و شهدای زیادی بر ما تحمیل کرده اید، ولی بدانید این انقلاب ریشه در ارزش های متعالی قرآن و انقلاب دارد وملت پای ارزش ها خود، امنیت و آرامش کشور ایستاده اند و هرگز خواب های پریشان شما تعبیر نخواهد شد.
وی با تقدیر از حضور مردم هوشیار و آگاه کشور، حوزه بیدار و دانشگاه مقاوم برای حضور گسترده در راهپیمایی های خودجوش در حمایت از نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد: از نیروهای انتظامی، بسیج و اطلاعاتی که مقتدر و مهربان با این ناآرامی ها برخورد کردند و از روشهای حکیمانه وارد شدند و با حکمت و درایت برخورد کردند، تقدیر می کنم.
7404/ 6133/خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.