به گزارش ایرنا، عطاء الدین قاسمی روز سه شنبه در همایش محله سلامت، در منطقه نیروگاه قم اظهار داشت: لازمه داشتن خانواده سالم ترویج و تقویت سبک زندگی اسلامی و دینی در تربیت فرزندان است که باید راهکارهای علمی آن ارائه شود.
وی با تاکید بر این که وضعیت کشورمان در حوزه آسیب های اجتماعی باید بهبود یابد، گفت: مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد به گونه ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی به رسیدگی در خصوص آسیب های اجتماعی تاکید کرده اند.
قاسمی گفت: قم جزء 10 استانی است که آمار طلاق آن بالاست و نیازمند عزم ملی و بسیج همگانی هستیم تا با توجه به وظایف اخلاقی و دینی، بتوانیم این آسیب ها را هرچه بیشتر کاهش دهیم.
وی تاکید کرد: در این راستا باید ویژگی های یک خانواده موفق و سالم را در ابعاد مختلف بیان کرده و آن را در جامعه نهادینه کنیم.
وی با اشاره به معضل اعتیاد و نقش پررنگ آن در فروپاشی بنیان خانواده، تصریح کرد: اعتیاد آسیب های جبران ناپذیری را در جامعه وارد می کند که باید راهکارهای پیشگیری از آن به به خصوص برای نسل جوان بیان شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: همچنین امروز خانواده ها با آسیب های نوپدید دیگری از جمله بازی های رایانه ای روبرو هستند که خانواده ها باید نسبت به هشدارهایی که کارشناسان در این حوزه ارائه می دهند توجه کنند.

** مدیر مجتمع فرهنگی نور قم نیز در این همایش با اشاره به این که آموزه های دینی باید در جامعه تقویت شود گفت: تحکیم بنیان های خانواده در گرو ترویج آموزه های دینی و اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام حسن علی اکبری نیا افزود: اگر نهاد خانواده با اتکا به آموزه های دینی رشد یابد، آثار ماندگار این خانواده برای نسل های بعد به یادگار خواهد ماند و آسیب های اجتماعی گریبان گیر جامعه نخواهد شد.
وی تاکید کرد: در صورت تربیت صحیح در خانواده ها، هیچ گاه جامعه اسلامی شاهد آسیب های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نخواهد بود و به جامعه پاک تبدیل می شود.
وی با بیان این که جامعه اسلامی کشورمان باید به عنوان الگو برای سایر کشورها باشد گفت: منابع دین اسلام به قدری جامع و کامل است که برای تمام ابعاد زندگی انسان راهکار ارائه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین راهکارهای جلوگیری از آسیب های اجتماعی با اجرای برنامه های مختلف باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
طرح محله سلامت با هدف تحکیم بنیان های خانواده و توسعه نشاط سلامتی با اجرای برنامه های مختلف و کارگاه های آموزشی در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی از امروز در منطقه نیروگاه قم آغاز شد و تا 19 دی ماه جاری ادامه دارد.
نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم بیش از 450 هزار تن جمعیت دارد و در غرب این شهر واقع شده است، بیشتر نقاط این منطقه قدمتی بیش از 50 سال ندارد و مهاجران از قومیت ‌های گوناگون را در خود جای داده است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.