به گزارش ایرنا، علی جان صادق پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اینک 81 هزار فقره انشعاب فاضلاب در قم به شهروندان واگذار شده است.
وی با اشاره به این که فاضلاب شهرک قدس قم 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: طول این طرح چهار هزار و 200متر و هزینه آن 28 میلیارد ریال پیش بینی شده است که با اجرای آن 20 هزار تن از ساکنان منطقه از شبکه فاضلاب بهره مند می شوند.
صادق پور در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات بسیاری در حوزه های آب و فاضلاب درقم صورت گرفته است گفت: از زمان تاسیس شرکت آبفا در سال 74 ، تاکنون 308 هزار انشعاب آب به مردم واگذار شده است.
وی گفت: توسعه شبکه آبرسانی، 99 کیلومتر اصلاح شبکه، ذخیره سازی 380 هزار متر مکعب آب در مخازن، اجرای 240 کیلومتر شبکه فاضلاب، رسیدگی به 90 هزار فقره حادثه آب و بهره برداری از طرح های مختلف تصفیه خانه ای به ارزش سه هزار میلیارد ریال از جمله مهمترین اقدامات از زمان تاسیس تاکنون است.
وی با بیان این که 60 طرح عمرانی در حوزه آب و فاضلاب قم در حال اجراست گفت: توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب، نصب شیرهای فشارشکن،توسعه تصفیه خانه ها، اجرای خط انتقال و اصلی فاضلاب درمناطق مختلف شهر،نصب پنل های خورشیدی،توسعه تصفیه خانه های محلی، استفاده از بازچرخانی آب خاکستری، اصلاح شبکه ‌های فاضلاب به روش مکانیزه و اصلاح شبکه های آبرسانی از جمله طرح های اجرایی در سطح شهر است.
صادق پور ادامه داد: همچنین بستر احداث تصفیه خانه های محلی از فاضلاب خاکستری به منظور استفاده در فضای سبز فراهم شده است در صورتی که بخش خصوصی در این زمینه فعال شود تخفیف های قانونی ارائه می شود تا بتواند طرح را اجرایی کند.
/8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.